Marea Britanie are un scor ridicat in ceea ce priveste acordarea posibilitatii de stabilire indifviduala a bonusarii, fata de alte tari europene si din SUA.

“ Cu siguranta, exista o tendinta in a modifica tipul de bonificatii destinate angajatului in functie de preferintele si nevoile acestuia, in limita unui buget alocat egal fiecaruia, in parte. Ratiunea pentru aceasta strategie consta in posibilitatea de crestere a motivatiei si productivitatii angajatilor si chiar si de reducere a costurilor.

In criza, un numar semnificativ de organizatii au diminuat valoarea pachetelor salariale pentru a reduce costurile, iar acum se gandesc la o variant care ar oferi motivatie angajatilor. Alegerea tipului de bonusare pare a fi una dintre solutiile castigatoare” sustine Jeffrey Fox, unul dintre realizatorii studiului.

Competitivitatea pe piata a fost principalul motiv de aplicare a diferentierii tipurilor de bonusuri pentru 86% dintre companiile britanice, in timp ce alte 71% sustin ca tactica va spori increderea si fidelitatea angajatilor fata de companie. In aceste conditii, solutia pare sa fi fost potrivita, peste trei patribi dintre companii raportand o rata crescuta de satisfactie in randul angajatilor.

Pe plan regional, posibilitatea prioritizarii anumitor beneficii este o practica comuna in companii din Europa si in America de Nord, fata de organizatii din Asia sau America Latina. Insa ponderea acestor companii variaza semnificativ chiar si in interiorul Batranului Continent.

Astfel companiile din Olanda, Spania si Marea Britanie ofera diferentiat aceste beneficii in proportie de 53%, 44% respectiv 42%. Comparativ, in Italia si Rusia numai 13%, respective 16% dintre companii lasa alegerea in mainile angajatilor.