Reprezentantii Stanford Graduate Scool of Business au analizat aproape 30.000 de conferinte telefonice in care au fost implicati directori executivi (CEO) si directori financiari americani, in perioada 2003 – 2007, pentru a detecta portiunile mincinoase din discursurile acestora.

Una din concluziile studiului a fost ca sefii care doresc sa-si amageasca interlocutorii sunt adeptii exemplelor generale, preferand sa se refere foarte putin la lucruri de valoare. De asemenea, cei care se inscriu in tiparul de mai sus aleg sa foloseasca mai putine cuvinte “extreme” cand trebuie sa descrie anumite lucruri.

De exemplu, un executiv ce nu doreste sa spuna adevarul va evita sa descrie un lucru ca fiind “bun” si il va descrie ca “fantastic”. Scopul este de a parea mai convingator in discutiile cu ceilalti.

Citeste si:

In clipa in care mint, sefii nu folosesc persoana intai singular, optand in schimb pentru folosirea persoanei a treia. Totodata, executivii mincinosi evita pauzele suparatoare pentru auzul celorlalti, ceea ce scoate in evidenta sedintele de coaching pe care le-au parcurs pentru a-si ascunde capacitatea de a omite adevarul.

Publicatia citata mai scrie ca aceasta cercetare ar putea sa-i ajute pe investitori sa aiba noi perspective asupra conferintelor telefonice la care vor participa in viitor.

“Adevaratii beneficiari ai studiului vor fi insa firmele de relatii publice, deoarece isi pot invata clientii sa ezite mai mult, sa jure mai putin si sa evite cuvintele care pot trasnmite o emotie mai puternica”, se mai arata in articolul The Economist.