Akzo Nobel Coatings Romania, subsidiara locala a grupului olandez Akzo Nobel, cel mai mare producator de lacuri si vopsele din lume, apreciaza ca una dintre cele mai importante provocari pe care o infrunta in 2011, la fel ca anul trecut, este gestionarea efectelor produse de criza financiara globala in randul comportamentului de consum al clientilor autohtoni.
“Cred ca impactul psihologic al crizei va fi principala noastra provocare si in 2011. Chiar daca lucrurile vor incepe sa se miste, este nevoie de o anumita perioada de timp pentru ca oamenii sa-si recapete increderea si sa reia consumul. Insa primul lor gand va fi sa economiseasca banii, avand in vedere experienta din 2010”, spune Marius Pintea, market manager Akzo Nobel Coatings Romania.

Guvernul a adoptat la jumatatea anului trecut doua masuri care au lovit puternic in mediul de business, respectiv majorarea TVA la 25% si taiarea cu 25% a salariilor din sistemul bugetar.

“Cresterea TVA a creat un recul in piata si a avut un impact psihologic foarte puternic in randul clientilor, mai ales ca masura a fost luata in plin sezon de vanzari. Chiar si cei cu suficiente resurse financiare au fost afectati si s-au gandit ca mai bine merg in concediu decat sa renoveze”, subliniaza Pintea.

Pe fondul actiunilor luate de catre autoritati, dar si a lipsei proiectelor mari de constructii, afacerile diviziei de vopsele au scazut cu 5% anul trecut, la 14,2 milioane milioane de lei (3,4 mil. euro).

Criza a avut un efect psihologic si in randul companiei, insa managementul importatorului de lacuri si vopsele si-a dat seama ca situatia nu era imposibil de rezolvat.

Pentru a diminua impactul crizei, Akzo Nobel Coatings Romania si-a analizat structura de cost si a crescut prezenta oamenilor de vanzari pe piata.

“Prezenta oamenilor pe teren a crescut cu 10% in 2010, iar anul acesta imi doresc o un avans al prezentei lor cu 15% comparativ cu anul trecut”, sustine Pintea.

Chiar daca inceputul lui 2011 a adus vesti bune in ceea ce priveste vanzarile, o prognoza clara asupra pietei si a comportamentului consumatorilor poate fi facuta la sfarsitul primaverii.

“O estimare in ceea ce priveste evolutia vanzarilor si a pietei poate fi facuta abia dupa luna mai, pentru ca vremea joaca un rol extrem de important in vizitele pe care le fac oamenii in magazine”, apreciaza Marius Pintea.

Intr-un scenariu bazat pe realitate, compania isi doreste o crestere a cifrei de afaceri cu 10% in 2011, in vreme ce varianta “nedorita” ar putea indica o stagnare le nivelul din 2010.


Pentru a-si atinge obiectivele, importatorul de lacuri si vopsele si-a propus sa fie prezent in 400 de magazine care comercializeaza materiale de constructii, excluzand retelrle de bricolaj, pe care le acopera aproape in totalitate. In prezent, produsele companiei sunt in circa 300 de magazine.

De asemenea, Akzo Nobel Coatings Romania va deschide in mai primul magazin propriu, in urma unor investitii de peste 400.000 de euro.

Unitatea este amplasata in Sectorul 1 din Capitala si ocupa o suprafata de circa 200 de metri patrati.

“Desi am intrat pe piata romaneasca in 2007, am ales sa deschidem in 2011 primul magazin pentru ca este un moment propice. Nu am deschis in 2008, de exemplu, pentru ca atunci lucrurile erau in plina expansiune, iar oamenii cheltuiau banii cu usurinta. In prezent, ei nu mai sunt dispusi sa faca niciun compromis, fiind foarte atenti cu banii de care dispun. Cauta servicii si solutii pe termen lung”, spune Pintea.

Magazinul a fost creat pentru a oferi clientilor companiei atat produse, cat si sfaturi tehnice ori expertiza unui arhitect.

Planurile societatii pe urmatorii 2-3 ani prevad inaugurarea a 10-15 magazine proprii, in functie de cerintele pietei. Celelalte unitati vor fi deschise in parteneriat cu partenerii care comercializeaza deja produsele Akzo Nobel.

Totodata, compania va investi in promvarea produselor atat in moduri conventionale, cat si neconventionale. In acest sens, Akzo Nobel a semnat un contract de sponsorizare cu Federatia Romania de Rugby valabil pana in toamna anului viitor. Mai mult, compania are un acord de principiu cu Metrorex pentru schimbarea aspectului statiei de metrou Universitate.

Aproximativ jumatate din vanzarile Akzo Nobel in Romania se realizeaza prin intermediul retelelor de bricolaj, iar restul prin magazinele de materiale de constructii.

La jumatatea anului trecut, oficialul companiei declara ca grupul olandez are in vedere achizitionarea unui jucator local de pe piata de lacuri si vopsele, printre competitorii vizati fiind cei detinuti de fonduri de investitii, respectiv Policolor, Fabryo Corporation si Deutek.

“Mai multe informatii privind o eventuala achizitie vor fi comunicate la momentul oportun”, precizeaza Pintea.

In prezent, Akzo Nobel Coatings Romania importa produsele din Marea Britanie, Polonia si Ungaria.

Cele mai cunoscute branduri cu care este prezent grupul olandez in Romania sunt Dulux (vopsea lavabila), Sadolin (lacuri pentru tratarea lemnului) si Hammerite (vopsea pentru metale).

Akzo Nobel a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 29 de milioane de lei (6,9 mil. euro) pe piata locala, prin intermediul celor trei divizii prin care este prezent in Romania: vopsele decorative, adezivi pentru mobila si lacuri. Cele trei segmente de activitate sunt reunite intr-o singura companie, Akzo Nobel Coatings Romania.

Cei mai importanti jucatori de pe piata locala de vopsele decorative sunt Policolor, Fabryo Corporation, Deutek, Kober, Atlas Corporation si Sarcom.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri