“Vom asista anul acesta la cel mult o stagnare a consumului”, spune Sergiu Mititelu (foto), directorul general al Hochland Romania, intr-un interviu acordat wall-street.ro. Rezervat in a discuta despre posibilele scenarii cu care lucreaza atat in cazul companiei pe care o conduce, cat si a industriei in care activeaza, Mititelu se rezuma la a afirma ca “ipoteza potrivit careia lucrurile vor sta bine in acest an” nu sta la baza strategiei din 2011.

In schimb, acesta considera ca atragerea de fonduri europene, investitiile in infrastructura si crearea de noi locuri de munca ar putea reprezenta cateva din parghiile care ar putea impulsiona consumul. La acestea se adauga necesitatea recastigarii increderii consumatorilor. “Daca ne uitam la economiile populatiei in banci acestea au crescut cu aproape 2 miliarde de euro in ultimul an. Si totusi consumatorii sunt inca reticenti in a cheltui”, afirma directorul general al Hochland Romania.

Din semnalele primite din industria de profil, jucatorii vorbesc de un 2011 la fel de rau ca 2010. Un lucru este insa cert, sustine Sergiu Mititelu. “Nu am iesit din criza, nu avem toate parghiile pentru a putea pune pe masa o prognoza realista. Putem evalua efectele crizei, am invatat cum putem fi mai buni in criza, insa nu stim cand aceasta criza se va termina”, adauga Mititelu.

In conditiile cresterii preturilor la materia prima si a continuarii crizei de lichiditati, nu exista o baza pentru un optimism exagerat, mai spune oficialul Hochland Romania.

“Cresterea preturilor la materia prima este un fenomen care a inceput undeva in toamna anului trecut si care se resimte in toata industria alimentara. Daca trendul va continua vom fi nevoiti, oricat de constiinciosi suntem cu costurile noastre, sa transferam la un moment dat o parte din aceste costuri catre consumatorul final. Vorbim de o criza a preturilor, insa se prefigureaza o criza si la nivel de cantitate. S-ar putea sa asistam in anii urmatori la o intensificare a acestui fenomen”, crede Sergiu Mititelu.

In acest context, modelul bazat doar pe o crestere a consumului este unul gresit, care ar trebui inlocuit cu cel bazat pe atragerea de investitii si crearea de locuri de munca.

Intre falimente si lupta pentru cota de piata

Potrivit estimarilor Hochland Romania, industria branzeturilor a inregistrat anul trecut un declin de pana la 10%. In piata exista oportunitati pentru achizitii, pe fondul crizei de lichiditati cu care se confrunta unele companii. “Sunt foarte multe branduri bune in piata. Anul acesta nu luam in calcul achizitii, insa suntem deschisi daca la un moment dat portofoliul Hochland ar putea fi completat de branduri puternice si in care consumatorii au incredere”, explica Sergiu Mititelu.

Citeste si:

Afacere de familie, Hochland a intrat pe piata locala in urma cu 18 ani, produsele fiind distribuite de compania Whiteland, partneriat care exista si in prezent.

Hochland detine doua fabrici in Romania – la Sighisoara (unde produce branza topita) si Sovata (unde se produce cascaval). In cele doua unitati de productie lucreaza aproximativ 300 de angajati.

Lider in categoria branzeturilor si printre primii jucatori din industria lactatelor, Hochland Romania a raportat in 2009 o cifra de afaceri de 48 mil. euro si un profit net de 1,5 mil. euro, potrivit ultimelor date financiare publicate de Ministerul Finantelor.

Printre principalii competitori se numara FrieslandCampina, Delaco si Dorna Lactate.

Profil de manager

Unul dintre cei mai discreti CEO de multinationala, Sergiu Mititelu (43 de ani) s-a alaturat echipei Hochland Romania in septembrie 1999 in pozitia de director de marketing si vanzari, functie pe care a detinut-o pana in anul 2006 cand a preluat conducerea producatorului de branzeturi.

Anterior, Mititelu a ocupat diferite pozitii in cadrul producatorului de tigarete JTI in perioada 1994-1999.

Sergiu Mititelu este absolvent al Academiei de Stiinte Economice (Facultatea de Comert) si detine un EMBA Asebuss.