Navele sunt autopropulsate si vor fi folosite in porturile Galati si Tulcea pentru depoluarea si colectarea deseurilor solide si lichide de la nave si de la suprafata apei in caz de poluare accidentala.

Totodata, contractul vizeaza si achizitia de servicii de modernizare prin remotorizarea navei DEPOL 6 pentru portul Braila.

"Necesitatea existentei unui sistem de management al deseurilor generate de nave in porturile APDM este justificata prin existenta riscurilor de accidente prin scurgerea de hidrocarburi in apele Dunarii si in acvatoriile portuare, in timpul operatiunilor de incarcare, descarcare, transbordare, manipulare si transportare a produselor petroliere si petrochimice, cit si manevre de aprovizionare cu combustibil la nave", se arata in caietul de sarcini al licitatiei.

Citeste si:

Printre dotarile celor doua nave se gasesc un laborator portabil pentru analiza esantioanelor de apa, echipamente de curatare cu presiune mare, o macara telescopica electro-hidraulica, un container pentru depozitarea deseurilor si o centrala termica pentru incalzire si apa calda.

APDM Galati, aflata in subordinea Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, administreaza porturile si infrastructura de transport naval aflata pe sectorul maritim al Dunarii, in special in porturile Galati, Braila si Tulcea.

Potrivit celor mai recente date, santierul naval Shipyard ATG Giurgiu a avut in 2009 o cifra de afaceri de 63,61 milioane lei si un profit de 6,5 milioane lei. Firma avea datorii de 51,27 milioane lei si 350 de angajati. Firma este controlata de Apostol Teodor Gheorghe, care detine circa 94% din partile sociale.