Grupul Kenvelo, care reuneste dezvoltarea unor branduri ca Tom Tailor, Lee Copper, Kenvelo si mai recent TimeOut, extinzandu-si astfel portofoliul.

„Vrem sa aducem si alte noi branduri pe piata, nu ne vom opri la TimeOut”, a spus Besadoux, care intentioneaza sa faca grupul mult mai puternic. Numarul mare de branduri reunite sub aceeasi entitatea va conferi Kenvelo o pozitie mai puternica in negocieri, pentru ca nu mai discuta cu proprietarii pentru un magazin si pentru o serie de magazine.

De altfel, seful Kenvelo admite ca prin largirea portofoliului pozitia companiei, si asa imbunatatita in raport cu proprietarii de spatii comerciale, ca urmare a crizei, este mai puternica.

„Lucrurile s-au schimbat, inainte mallurile erau un Goliath. Acum suntem mai puternici si asta si datorita portofoliul mai mare. Aici spre exemplu (AFI Palace-nr.) nu a trebuit decat sa cer un magazin aici si l-am primit imediat”, considerea Besadoux, referindu-se la proaspatul inaugurat magazin TimeOut.

Pana acum, Kenvelo a deschis doua magazine TimeOut in Romania, insa pana in perioada sarbatorii Pastelui vrea sa aiba deschise 10-11 magazine sub acest brand in Romania, 5-6 unitati in Bucuresti si restul in orasele mari, ca Timisoara, Constanta, Brasov, Cluj sau Iasi. Investitia in magazin se ridica la circa 1.000 de euro pe mp.

Planuri de extindere exista si pentru Lee Copper, unde in prezent sunt pana in 20 de magazine, insa pana la finalul lui 2013 compania vrea ca numarul sa ajunga la 30 de unitati pe plan local. In ceea ce priveste brandul german Tom Tailor, extinderea va fi mai conservatoare, doar cateva unitati fiind in plan pana la finalul anului viitor.

Citeste si:

Cat despre brandul Kenvelo, cel mai vechi brand de fashion de pe piata locala, compania nu are in plan sa mai creasca numarul de magazine. Dupa ce reteaua brandului a trecut printr-o perioada de reorganizare si au avut loc inchideri de magazine, ramanad cu 47 de unitati, Besadoux spune ca aici numarul va ramane in jurul a 40-45 de unitati.

„Este un numar optim, mai ales ca prin Kenvelo suntem prezenti peste tot deja”, a explicat seful Kenvelo.

Scaderea puterii de cumparare vs. dependenta de fashion

In opinia lui Besadoux piata de fashion este un in crestere. „De ce credeti ca atatea branduri noi au intrat pe piata locala, romanii si in general esticii sunt dependenti de fashion, iar asta salveaza tara. Look-ul este foarte important aici”, spune Besadoux.

Sigur si preturile sunt importante, insa oficialii companiei spun ca spre exemplu la TimeOut preturile blugilor sunt rezonabile de 50-60 euro. In ceea ce priveste veniturile anuale ale magazinelor, Besadoux se esteapta la 4000 de euro pe mp anual.

Totusi, perioada actuala ofera si preturi mai bune la chirii ceea ce le ofera retailerilor o plaja mai larga de actiune, putand astfel sa fie mai agresivi cu privire la extindere.

De altfel in ultimii ani piata de fashion s-a dezvoltat foarte mult, retaileri ca H&M, Inditex, C&A sau Takko extinzandu-se agresiv. In total, doar cele mai extinse 10 branduri de fashion ocupa circa 200.000 mp de spatii de retail, adica o suprafata mai mare decat cea cumulata a celor mai mari doua malluri din tara.

Cine controleaza piata de fashion: topul celor mai extinse branduri

Cine controleaza piata de fashion: topul celor mai extinse branduri