Piata lactatelor din Romania ramane fragmentata, spune Cornel Caramizaru, director de vanzari al FrieslandCampina, unul dintre cei mai importanti producatori de pe piata locala. Proprietarul Napolact este de trei ani pe pierdere in Romania si 2013 ramane la fel de complicat ca 2012.
FrieslandCampina a raportat anul trecut o cifra de afaceri de circa 90 mil. euro si pierderi de 4,24 mil. euro, potrivit datelor publicate de Registrul Comertului. In 2010, compania a afisat pierderi de 1,7 mil. euro.

Si numarul de angajati a scazut de la 683 in 2010 la 603 salariati in 2012.

In luna mai producatorul de lactate a luat decizia de a inchide fabrica de la Taga, unde era produsa branza de Nasal. Decizia a afectat 14 angajati. Tot FrieslandCampina s-a aflat recent in centrul unor speculatii cu privire la o posibila inchidere a unitatii din Cluj, informatie infirmata insa de companie.

"Activam pe o piata competitiva care se confrunta in prezent cu momente dificile. Simtim o presiune crescuta pe volumele vandute, astfel ca trebuie sa ne optimizam activitatea si sa reducem costurile unde este nevoie. 2012 a fost un an dificil, iar in 2013 nu am vazut inca schimbari majore. Optimizam activitatea prin scaderea numarului de ore suplimentare si reducerea numarului de schimburi. Pana acum, nu am planificat concedieri majore”, a declarat pentru wall-street.ro Cornel Caramizaru.

Potrivit acestuia, 2013 ramane un an “plin de provocari” pe fondul cresterii costurilor si scaderii consumului.

“Aceasta criza economica dureaza mult mai mult decat am anticipat. Din cauza situatiei economice dificile, bugetele pentru cheltuieli casnice sunt limitate, astfel, se cumpara mai frecvent, dar in cantitati mai mici. Constrangerea la nivelul bugetelor familiale duce la orientarea consumatorilor catre marcile private, care pe piata lactatelor au devenit o alternativa cu o crestere intre 15% si 30%, in functie de categorie”, explica directorul de vanzari al companiei.

Acesta vorbeste despre o industrie a lactatelor in continuare fragmentata, in care nu se vad semne de consolidare.

“Marcile private se dezvolta rapid. Astfel, se va pune o presiune mai mare pe branduri, prin urmare va trebui ca ele sa se diferentieze mai mult in viitor. Asadar, ne putem astepta la mai multe inovatii si produse noi in piata”, spune Caramizaru.

Intrebat daca FrieslandCampina produce marci private, Cornel Caramizaru a declarat ca 95% din productie este reprezentata de Napolact, Oke, Milli pentru piata autohtona. In plus, compania produce intr-o cantitate redusa si pentru alte companii FrieslandCampina din afara Romaniei.

In fabrica de la Baciu FrieslandCampina produce si inghetata Napoca pentru Unilever.

Cel mai puternic brand din portfoliul olandezilor pe piata locala este Napolact, care “se situeaza pe locul I sau II in categorii cheie de pe piata lactatelor”, afirma Cornel Caramizaru.

Aproximativ 70% din vanzarile companiei se desfasoara in comertul modern.

In prezent FrieslandCampina colecteaza peste 100 mil. litri de lapte pe an de la 1.100 de fermieri din zona Ardealului. Pana acum compania a investit in fermele cu care colaboreaza peste 500.000 de euro.

Grupul olandez FrieslandCampina este prezent in Romania prin trei companii: Napolact, Friesland Campina Romania si Industrializarea Laptelui Mures.

FrieslandCampina, Danone si Albalact sunt principalii jucatori din industria laptelui din Romania, estimata la circa 226 mil. euro (incluzand smantana, si 215 mil. euro daca se exclude smantana-n.r.).

Consumul mic de lapte simplu per capita situeaza Romania pe ultimele locuri din Europa, cu o medie de 12 litri de persoana, de aproximativ 5 ori mai putin decat tari precum Croatia sau Slovenia, conform studiului Euromonitor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri