"GFR - Grampet a ales sa nu raspunda provocarilor multiplelor atacuri mediatice si dezinformari lansate de cei care doresc ca privatizarea CFR Marfa sa esueze sau sa ajunga in mainile unor profitori. Consideram insa ca o continuare a acestor atacuri ne afecteaza grav reputatia comerciala, credibilitatea in fata institutiilor financiare si a partenerilor din tara si din strainatate, unde in aceeasi perioada ne continuam extinderea regionala. Asa ceva nu este tolerat in niciun stat civilizat", arata grupul, intr-un comunicat.

In continuare, grupul sustine ca este tinta unei grupari de interese care vizeaza esecul privatizarii CFR Marfa, scrie Mediafax.

"Daca unele dintre atacurile la care am fost supusi ar putea fi puse pe seama unor informatii incomplete sau eronate, este din ce in mai clar ca grupul de companii Grampet - GFR este tinta unui atac coordonat din partea unei grupari de interese economice si mediatice care isi propune atat decredibilizarea companiei noastre, cat si deraierea privatizarii CFR Marfa, printr‐o campanie agresiva de dezinformare, prin articole lansate «pe surse», prin bloguri si site‐uri obscure, sustinuta constant de un post de televiziune care incearca sa‐si acopere propriile probleme financiare", conform comunicatului.

Grupul apreciaza ca incercarea de anulare a privatizarii companiei de transport marfa poate fi catalogata drept un atac la adresa sigurantei nationale.

"Intelegem sa actionam in instanta pe cei care orchestreaza si implementeaza aceasta campanie, ca si pe oricine propaga astfel de ipoteze fara o temeinica si etica verificare a faptelor, pentru a nu permite ca o miza economica strategica pentru statul roman si o companie romaneasca ce reprezinta un succes regional sa fie atacate doar pentru a servi unor interese meschine. In acest context, dorim sa dezmintim si sa condamnam cu vehementa toate insinuarile cu privire la asa‐zise probleme fiscale, penale sau de capacitate financiara cu care s‐ar confrunta GFR‐Grampet sau actionarul principal, d‐l Gruia Stoica", conform sursei citate.

De asemenea, grupul arata ca GFR-Grampet nu are probleme de bonitate, fiind chiar in discutii avansate cu institutii financiare internationale din top 5 mondial, in vederea finantarii tranzactiei pentru CFR Marfa, are achitate la zi toate impozitele si taxele datorate bugetului de stat, nu are restrictii impuse conturilor, Gruia Stoica nu face obiectul niciunui dosar penal aflat in derulare, iar peste 90% dintre contractele grupului se deruleaza cu operatori privati.

Totodata, grupul de firme apreciaza "abordarea responsabila pe care reprezentantii tuturor institutiilor statului au manifestat‐o in Consiliul Suprem de Aparare a Tarii" in legatura cu privatizarea CFR Marfa, pentru validarea procesului de privatizare si continuarea acestuia "in baza unui acord institutional larg".

Citeste si:

"Abordarea transparenta a acestei teme in cadrul unicului si celui mai inalt for abilitat sa se pronunte asupra subiectelor nationale strategice inlatura orice suspiciune cu privire la implicarea companiei noastre in aceasta privatizare, clarifica orice rezerve din partea decidentilor care ar fi putut rezulta dintr‐o informare gresita sau insuficienta si ne permite sa ne concentram pe strategia de preluare si rentabilizare a operatorului feroviar public, departe de influenta nefasta a declaratiilor politice", mai arata castigatorul licitatiei pentru CFR Marfa.

Grupul anunta ca are in comun cu institutiile statului interesul ca CFR Marfa, care opereaza "infrastructuri critice" si are obligatii asumate fata de NATO, sa fie pastrata "in mainile unui proprietar roman", acesta urmand sa aiba o atitudine responsabila fata de angajati, sa nu externalizeze profitul in alta tara si sa plateasca taxe si impozite statului roman.

CSAT s-a intrunit vineri pentru a discuta despre privatizarea CFR Marfa, sedinta fiind convocata de presedintele Traian Basescu la solicitarea Guvernului, dar nu a luat nicio decizie cu privire la trecerea companiei nationale in proprietatea GFR.

GFR a fost declarat la 20 iunie castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.

Presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta au o disputa privind privatizarea CFR Marfa, Basescu cerand ca Ponta sa isi asume responsabilitatea privatizarii, iar primul-ministru solicitand avizul CSAT.

Guvernul a aprobat contractul cu GFR, in 24 iulie, sustinand insa ca tranzactia trebuie aprobata de CSAT. Presedintia a comunicat ca CSAT nu a avizat niciodata un contract de privatizare dupa incheierea licitatiei.

Potrivit Executivului, neformularea unei pozitii a CSAT in cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizarii, instituirea unui management privat si restructurarea companiei.