Trenurile vor circula pe Magistrala 2 (Pipera - Aurel Vlaicu - Aviatorilor - Piata Victoriei 1 - Piata Romana - Universitate - Piata Unirii - Tineretului - Eroii Revolutiei - Constantin Brancoveanu - Piata Sudului - Aparatorii Patriei - Dimitrie Leonida - Berceni) si se vor numi Dunarea, Mures, Prut, Olt, Ialomita, Somes, Siret, Arges, Jiu, Buzau, Dambovita, Bega, Tisa, Prahova, Bistrita si Suceava. Trenurile de metrou vor fi puse in circulatie esalonat, in semestrul II al anului 2014, scrie Mediafax.

"Noile trenuri realizate de firma CAF Spania vor fi puse in functiune cu calatori in data de 9 iulie 2014. Trenurile au fost cumparate in urma incheierii contractului comercial nr. 89/29.11.2011, in valoare de 97.012.450 euro fara TVA, privind achizitia a 16 trenuri noi de metrou, contract ce a fost atribuit in urma unei licitatii publice internationale", se arata intr-un comunicat al Metrorex.

Potrivit contractului, primele patru trenuri sunt realizate la Beasain, Spania, iar urmatoarele 12 sunt asamblate la Atelierele Grivita din Bucuresti. Noile trenuri au 6 vagoane, lungimea de 113,6 metri, latimea de 3,2 metri si capacitatea de a transporta un numar de 1.200 de calatori. Viteza maxima este de 80 km/h, iar viteza comerciala este de 40 km/h.

Citeste si:

Din luna decembrie 2013 trenurile de metrou au inceput sa soseasca esalonat la Bucuresti. In perioada ianuarie-iunie 2014, trenurile de metrou produse de firma CAF au fost supuse unor probe statice si dinamice. Noile trenuri vor avea un numar suplimentar de bare de sustinere, de scaune (6 pentru fiecare tren) si un loc special pentru biciclete. De asemenea, persoanele cu mobilitate redusa pot cobori sau urca mai usor din/in tren, sunt create doua spatii special amenajate pentru fixarea si asigurarea scaunului rulant si este aplicat textul Braille pe butoanele de comanda a deschiderii locale a usilor trenului.

Totodata, prin punerea in circulatie a noilor trenuri este inlocuit in totalitate parcul de trenuri de constructie veche mentinut in circulatie pe magistralele 1, 2 si 3 si este redus consumului de energie electrica cu aproximativ 5%, in timp ce costurile cu mentenanta pentru cele 16 trenuri sunt mai mici cu aproximativ 40% fata de costul suportat pentru cele vechi. Introducerea in serviciul comercial a trenurilor CAF va avea ca rezultat direct inlocuirea in totalitate a parcului de trenuri de constructie veche pe magistralele 1, 2 si 3.