Grupul francez de publicitate Publicis Groupe a anuntat luni ca ofera 3,7 miliarde de dolari pentru preluarea firmei americane Sapient, mutare menita sa ajute Publicis sa isi revina dupa incercarea esuata de a fuziona cu Omnicom si sa accelereze procesul de transformare intr-o companie digitala, potrivit Mediafax.

Publicis, al treilea mare grup de publicitate la nivel global, va plati 25 de dolari pentru o actiune Sapient, potrivit unui comunicat al grupului, citat de MarketWatch. Acordul a fost aprobat de consiliile directoare ale celor doua companii, iar tranzactia ar putea fi finalizata in primul trimestru anul viitor, cu conditia ca actionarii Sapient sa vanda peste 50% din titlurile companiei americane.

Odata incheiata, tranzactia ar ajuta Publicis sa creasca ponderea veniturilor generate de mediul digital la peste 50% din total incepand cu anul fiscal 2015, cu trei ani mai devreme decat estimarile initiale, potrivit comunicatului. Publicis a anuntat in mai ca a renuntat la un acord de fuziune cu rivalul american Omnicom, estimat la 35 de miliarde de dolari, care ar fi creat cel mai mare grup de publicitate la nivel global, cele doua companii nereusind sa depaseasca, in timpul negocierilor, obstacole legate de structura noului grup.