"Pentru anul 2014 estimam o usoara crestere, de 5%, a cifrei de afaceri fata de anul 2013, datorata in primul rand constructiei si punerii in functiune a celui de-al doilea cuptor de producere a varului, dar si a diversificarii gamei de produse fabricate in toate cele trei unitati de productie: fabrica de BCA, fabrica de adezivi si mortare uscate si fabrica de var", a declarat Niculae Dusu, presedintele Consiliului de Administratie si actionar al companiei.

Compania a pus in functiune in acest an investitii de peste 5,5 milioane euro, cele mai importante fiind pentru extinderea fabricii de var, achizitionarea unui sistem de ambalare a paletilor de BCA si modernizarea liniei de sitare din cadrul fabricii de adezivi si mortare. In perioada urmatoare, Celco va derula investitii de peste 3 milioane euro pentru eficientizarea activitatii de productie, proiectele vizand, printre altele, cresterea productiei si productivitatii in procesul de exploatare a calcarului, modernizarea liniei de productie in fabrica de BCA si un sistem de alimentare cu combustibil solid pentru cuptorul de var.

Celco a investit 4 mil. de euro in extinderea cu 60% a capacitatii cuptorului cu var de la fabrica din Constanta

Celco a investit 4 mil. de euro in extinderea cu 60% a capacitatii...

Vanzarile din acest an au fost influentate pozitiv si de redresarea segmentului rezidential, care a determinat o crestere a livrarilor de BCA comparativ cu anii trecuti.

Printre factorii negativi, Dusu a nominalizat nivelul actual al pretului gazului, care determina scaderea competitivitatii la nivelul industriei materialelor de constructii. "Pentru a face fata concurentei interne si externe, Celco aloca bugete majore pentru investitii in echipamente de crestere a eficientei energetice. Aceste investitii conduc la cresterea costurilor, fiind dificil si uneori imposibil sa fie transferate clientilor intrucat acestia vor prefera produse fabricate in alte tari, iar unitatile de productie autohtone vor fi nevoite sa isi reduca sau chiar sa inchida capacitatile", a aratat el.

Potrivit reprezentantului Celco, un alt element negativ este legat de strategiile deficitare din partea statului fata de mediul privat si lipsa de sustinere acordata investitorilor. "De exemplu, Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul ar trebui sa fie o lege care sa sprijine si sa incurajeze investitorii pentru a contribui la dezvoltarea coerenta si eficienta a localitatilor, cu un impact direct asupra lucrarilor de construire si implicit asupra producatorilor de materiale de constructii. Din pacate, aceasta lege are o serie de bariere care nu fac decat sa obstructioneze si sa descurajeze investitorii in acest domeniu. (...) In Legea 350/2001 de cele mai multe ori nu sunt prevazute termene stricte pentru solutionarea cererilor in domeniul urbanismului si nu sunt prevazute sanctiuni in cazul in care autoritatile nu respecta termenele si reglementarile", a afirmat Dusu.

Citeste si:

Totodata, taxele de circulatie pe drumuri judetene si nationale, la accesul in localitati sau pentru poduri si podete conduc spre cresterea costurilor de transport, reflectate in pretul de vanzare la raft al marfurilor.

"In Romania exista o nevoie acuta de dezvoltare in ceea ce priveste piata constructiilor, atat in infrastructura, cat si in segmentul rezidential. Dificultatile in obtinerea finantarilor, lipsa de vointa din partea autoritatilor pentru sprijinirea activitatilor industriale, care reprezinta motorul principal al economiei nationale, conduc spre stagnarea sau neinceperea proiectelor, motiv pentru care nu suntem foarte increzatori intr-o evolutie favorabila a pietei. In acest context, pe fondul unei concurente din ce in ce mai acerbe din cauza existentei unor supraproductii de materiale de zidarie, pentru anul 2015 ne propunem mentinerea afacerilor la acelasi nivel si previzionam o crestere a interesului producatorilor pentru modernizarea si inovarea in tehnologiile de fabricatie, masuri esentiale pentru a face fata pietei constructiilor aflata intr-o continua schimbare", a afirmat presedintele Celco.

Portofoliul de produse al Celco s-a diversificat in ultimii ani, ajungand ca in 2014 cele mai noi produse, respectiv varul si mortarele sa detina o pondere cumulata de aproximativ 30% in cifra de afaceri.

Dusu estimeaza ca piata de zidarie din BCA a crescut cu aproximativ 15% in acest an iar cea de adezivi si mortare uscate a avansat cu cateva procente, in vreme ce vanzarile totale de var s-au stabilizat fata de 2013. Producatorul de materiale de constructii din Constanta este detinut de verii Niculae si Ion Dusu.