Romania are nevoie de cateva sute de mii de locuri de munca pentru a ajunge la o crestere economica sanatoasa si a incerca sa tina pasul cu tarile din Vest, insa acest lucru nu se poate realiza fara sustinerea investitiilor straine in tara noastra, dar si aplicarea unei strategii de tara cu un scop precis, cel putin asta sustine managerul Stihl in Romania, executiv care a condus in trecut giganti pe pietele regionale precum Coca-Cola sau France Telecom.

"Romania mai are nevoie de cateva sute de mii de euro pentru a avea o crestere sanatoasa. Fara investitori straini nu se poate, din pacate insa capacitatea administrativa a tarii noastre nu este la un nivel ridicat. (...) O mare problema a Romaniei este aceea ca mai ales din partea autoritatilor publice nu exista o strategie pentru tara. Trebuie sa ne intrebam care sunt domeniile la care noi excelam si sa mizam tot mai mult pe ele. (...) Vedem o explozie a numarului de centre de suport in IT. Este un palier care se va dezvolta puternic in urmatorii ani. Din pacate, insa, sistemul de educatie nu este conectat cu cererea economiei si asa rezulta foarte multe dezacorduri", a declarat Ioan Mezei, de 16 ani director general in cadrul Stihl Romania, cel mai mare producator local de motoutilaje agricole.

Potrivit managerului Stihl, in ciuda bunavointei mediului de afaceri, a intalnirilor si a proiectelor propuse, nu s-a putut ajunge la niciun consens in ceea ce priveste strategia de tara.

Nemtii de la Stihl, investitii anuale de circa 500.000 de euro in Romania pentru extinderea distributiei

Inca din primavara anului trecut, producatorul de motounelte agricle Stihl a demarat o ampla campanie investitionala la nivel local ce s-a axat mai ales pe dezvoltarea retelelor de parteneri autorizati de vanzare.

"Am crescut investitiile in Romania cu peste 500.000 de euro pe an, pentru dezvoltarea si extinderea acoperirii nationale, decizie luata inca din primavara anului trecut, in urma unei discutii cu managementul. Decizia a fost luata pe loc. Piata romaneasca se schimba, iar canalele de distributie se aliniaza unor noi cerinte, bazate mai ales pe o competitie din ce in ce mai intensa", a declarat managerul Stihl, Ioan Mezei.

Conform strategiei companiei germane, cea mai mare parte a investitiilor grupului la nivel local in urmatorii ani va fi concentrata pe consolidarea retelei de distributie, care in prezent numara 200 de parteneri.

"Conceptul de flaghipstore (magazin de referinta - n.red) dispune de o suprafata extinsa de vanzare - cea mai larga si completa gama de produse, intr-un spatiu de circa 120 metri patrati. In tot acest proiect Stihl asigura o parte din costuri, consultanta, dar si investitie in dotarea spatiului comercial si in pregatirea angajatilor. Obiectivul nostru este acela de a avea minum astfel de magazin in fiecare judet al tarii pana la finalul anului 2016", a mai spus Ioan Mezei, care a subliniat ca o investitie intr-un astfel de concept se ridica si la circa 300.000 de euro fara a lua in calcul si elementele de expunere.

Pretul mic, in continuare cautat de romani

Cand vine vorba de achizitionarea unui produs agricol, romanii inca se uita prima data la pret, lucru care in cazul unor astfel de dispozitive poate conduce la o degradare mult mai rapida decat asa cum este cazul unui produs dintr-o gama superioara. sa

"Un consumator este dispus sa plateasca un pret mai ridicat daca percepe o superioritate a produsului primit", spune seful Stihl. "Romanii vor sa cumpere produse premium cu bani putini. Acest lucru din pacate nu exista. Un client traieste experienta unui echipament ieftin si dupa un esec isi achizitioneaza un produs premium de o calitate superioara".

Din datele oferite de reprezentanta Stihl in Romania, circa 30% din produsele motoagricole comercializate in Romania sunt chinezesti, reprezentand o pondere semnificativa in totalul pietei. Ioan Mezei a tinut sa atraga atentia asupra produselor contrafacute, venite in principal de pe piata din China, dar si a celor comercializate in magazine de profil care sustine ca sunt chiar si neconforme cu cerintele de siguranta si functionare europene, existand riscul ca acestea sa nu aiba voie sa fie comercializate la nivel local.

Piata de motoferastraie a trecut printr-un dus rece in 2014

Piata de motoferastraie (cunoscute publicului larg sub denumirea de drujbe - n.red) a suferit un declin accentuat spre finalul anului 2014, ceea ce a condus la o scadere a vanzarilor la nivelul anului, insa chiar si asa piata a fost sustinuta de vanzarile bune de pe alte segmente.

Conform estimarilor Stihl, piata de motounelte agricole a crescut anul trecut cu cel mult 5%, situandu-se undeva la pragul de 120 de milioane de euro.

"2014 a fost un an dificil pentru piata de motoferastraie. In ultimul trimestru cererea a fost limitata de controlul circuitului lemului. Companiile romanesti implicate in industria forestiera au avut nevoie de timp ca sa se autorizeze, insa piata s-a stabilizat o data cu debutul anului curent. Pentru 2015 ne asteptam tot la o crestere de 5%, in valoare", a mai adaugat Mezei.

Citeste si:

    In ceea ce priveste business-ul Stihl in Romania, afacerile grupului german s-au ridicat anul trecut la circa 25 de milioane de euro, iar pentru anul in curs reprezentantii companiei se asteapta la un plus de 5-10%.

    Principalii concurenti ai Stihl la nivel local sunt suedezii de la Husqvarna, dar si producatorul local Ruris Craiova, controlat de catre omul de afaceri Catalin Stroe.

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Companii »


    Setari Cookie-uri