Managerul Ecco Shoes Romania, Ungaria, Slovenia, Croatia si Serbia a vorbit despre evolutia retailerului, care a vandut in 2015 pantofi in valoare de peste 6 milioane euro, cu 17% mai mult in 2014, in timp ce profitul a crescut cu 7%, depasind 200.000 de euro. „Profitul a fost influentat de expansiunea brandului, din 2014 si pana in prezent am deschis 8 magazine si se considera ca pentru un magazin nou este nevoie de minim un an pentru a incepe sa fie profitabil”, a declarat Tighinean, mentionand ca intr-o noua locatie investitia este de cel putin 100.000 de euro.

Daca am masura cat ne costa o pereche de pantofi pe numarul de kilometri sau pe numarul de zile, probabil Ecco ar fi cel mai ieftin brand din lume

De asemenea, brandul danez a crescut in fiecare an cu cel putin doua cifre, cea mai mica crestere inregistrata fiind de 15%, dupa 2008. Dupa preluarea de catre compania-mama, de acum patru ani, Ecco Shoes Romania a traversat o perioada de acomodare, pentru ca din 2013 sa inceapa o extindere pe care o continua si in acest an, cu doua noi locatii, dintre care una in ParkLake Plaza, explica Tighinean.

Outlet-urile, generatoare de cash-flow

Pentru anul in curs, retailerul planuieste sa renoveze cele sase outlet-uri pe care le detine pe plan local: doua in Bucuresti si cate unul in Cluj, Iasi, Pitesti si Constanta. Ecco Shoes detine, pe langa conceptul clasic din Fashion House, unde vinde colectii vechi sau cu defecte, cu discount-uri de 30%, si outlet-uri premium, unde se vand, partial, colectii noi. „Sunt unele orase unde avem outlet-uri premium si nu mai avem magazin normal, full-price si propunem acest model cu o proportie mai mica de colectie noua”, spune managerul Ecco Shoes.

Tighinean: Se spune ca la Ecco decizia o iau picioarele noastre

In ceea ce priveste vanzarile generate de outlet-uri, acestea sunt comparabile cu cele din magazinele obisnuite sau chiar mai mari. In schimb, spune Tighinean, outlet-urile sunt generatoare de cash-flow, deoarece articolele se vand cu reduceri medii de 30%, in unele cazuri si de 50-60%. „Foarte frecvent, produsele se vand in pierdere, de aceea outlet-urile sunt folosite pentru a curata magazine si a genera cash-flow. Ca numarul de perechi, depasesc outlet-urile premium sau chiar magazinele obisnuite”, explica managerul.

Focus pe omnichannel

Daca vanzarile din outlet-uri sunt, de cele mai multe ori, in pierdere, cele din mediul online reprezinta 15% din totalul vanzarilor inregistrate de retailerului danez. „Magazinul online este cel de-al 26-lea magazin de-al nostru. Cred ca este un prag corect, vrem sa il mentinem la acest nivel si sa punem focus pe conceptul de omnichannel”, adauga Tighinean, referindu-se la posibilitatea de a utiliza diferite canale de comunicare - online, offline, telefonice, mobile - intr-un singur sistem. „La un moment dat, Ecco avea sloganul Cel mai confortabil loc de pe pamant, dar nu doar ca incaltaminte, ci si ca serviciu”, spune Tighinean.

Dintre clientii Ecco Shoes, 50% sunt femei, 20% copii si restul reprezinta barbatii, iar valoarea unui bon mediu este de aproximativ 500 de lei. Brandul Ecco Shoes a intrat pe piata locala in 2004 si in prezent numara 25 de magazine.

Principalii concurenti ai Ecco la nivel local brandurile Geox sau Clarks, precum si magazinele Il Paso, Musette, Otter, Bata sau Denis.