”Erau anii de dupa criza, 2010 – 2011 in care companiile nu mai dispuneau de bugete generoase de publicitate prin care sa-si atraga clientii sau sa ii fidelizeze pe cei pe care ii aveau. Ma gandeam atunci ca este momentul ca aceste branduri si companii sa- si schimbe strategia si sa-si pastreze clientii, partenerii, chiar si angajatii, prin grija deosebita pentru ei, servicii personalizate, deoarece trecuse perioada de bonusuri, prime si recompensare in excursii”, isi aminteste Carmen Voicu (foto stanga).

Asa a aflat de serviciile de concierge, a primit numeroase feedback-uri despre un domeniu foarte apreciat de clientii bancilor din strainatate, si-a cumparat carti despre concierge de pe Amazon si astfel a aparut ideea Consiergo.

”Atat eu, cat si partenera mea Mioara Ionescu dispunem de o retea mare de relatii, de la medici, avocati, finantisti, profesori, traineri, experti in domeniile lor pana la firme mari de ticketing cultural si sportiv din strainatate sau companii de aviatie. Ideea a prins contur”, spune Carmen Voicu.

Nici prietenii mei din publicitate, la curent cu ce e nou in lume, nu intelegeau concierge-ul

A urmat un an de selectie a furnizorilor, de dezvoltare a contactelor si parteneriatelor. Consiergo a inceput sa functioneze in iunie 2011, cu o investitie initiala de peste 200.000 de euro, bani care au fost utilizati pentru amenajarea unui sediu, achizitia de masini, licente/dotari IT, CRM, documentare si training, respectiv parteneriate internationale.

La inceput au existat multe provocari: de la codul CAEN pentru inregistrarea activitatii pana la faptul ca nimeni nu auzise de concierge, cu exceptia celor care locuiau in afara tarii si strainii. ”Nici prietenii mei din publicitate, la curent cu ce e nou in lume, nu intelegeau. Si acum mai avem aceste bariere, mai putine, dar ele exista”, mai spune co-fondatorul Consiergo.

Printre primele cereri primite a fost solicitarea unui client de a participa la una din petrecerile de la Oscar. ”Asa am aflat care este pretul participarii la festivitatea decernarii premiilor sau care este cea mai dorita petrecere dupa Oscar, si care...nu este cea a lui Elton John”, povesteste Carmen Voicu.

In prezent, Consiergo deserveste activ peste 200 de clienti si este suport pasiv pentru inca 3.500. ”Cand spunem abordare activa, ma refer la clienti/familii de care avem grija permanent, suntem asistentii lor personali 24/7, ii tinem la curent cu tot ce este nou in tara si in lume, ii sunam, ne intalnim cu ei, ii deservim full service pe lifestyle, casa, medicina, turism si evenimente. Practic deservim direct familii, managementul companiilor mari, clientii de top ai bancilor sau companiilor, angajati valorosi ce trebuie recompensati. Suport pasiv inseamna ca altii ne promoveaza catre acesti clienti, pe o selectie de activitati restranse, si asteptam ca acesti clienti sa ne sune cand au nevoie de acele servicii. Vorbim aici in general de clienti ai bancilor. Lucram cu banci mari din Romania care isi recompenseaza clientii cu activitati de concierge pe o categorie anume”, explica Voicu.

Abonamente full-service pentru 1.000 euro+TVA pe an

In acest moment, clientii pot opta pentru abonamente full-service cu un pret de 1.000 de euro+TVA pe an. Abonamentele corporate sunt negociate separat, in functie de cati clienti finali/familii urmeaza sa deserveasca si daca este vorba de full service sau o selectie de activitati (de exemplu, numai pe lifestyle sau numai pe casa).

Citeste si:

In primii ani de activitate ai Consiergo cei mai receptivi clienti au fost expatii, care aveau o lista de activitati amanate si nerezolvate de cei din apropierea sau angajatii lor – soferi sau secretare. ”Avem procente aproape egale atat pe lifestyle, cat si pe medicina sau turism/evenimente. Anul acesta, fara sa vad rapoartele, solicitarile au predominat pe lifestyle si concierge pentru casa/administrative. Am avut cele mai multe solicitari de bone, menajere, interne, soferi de cand am inceput activitatea”, declara Carmen Voicu.

Pentru acest an, Carmen Voicu estimeaza o cifra de afaceri de 300.000 de euro si recuperarea investitiei initiale. In prezent, portofoliul de clienti cuprinde nume din banking, avocatura si audit, respectiv soft si programare.

”Vom continua parteneriatele cu companiile ce inteleg ca trebuie sa-si recompenseze angajatii si clientii cu servicii de concierge, acesta este focusul nostru. Ne gandim in a introduce serviciile noastre in oferta de loializare a unor branduri auto premium sau scoli private, asa cum se practica in strainatate. Incepand cu 2017 vom avea un nou abonament <<black>>, mai scump, pentru clienti cu solicitari exceptionale”, detaliaza Voicu.

Cel mai recent proiect a fost organizarea Conferintei Europene pentru brandul Pilot, care s-a desfasurat la Bucuresti la mijlocul lunii aprilie si care a reunit 110 reprezentanti ai companiei din Australia, Noua Zeelanda, Africa de Sud, Istrael, Malta, Turcia, toate tarile Europei si top managementul japonez.

”Bucurestiul a concurat cu Berlinul in alegerea orasului ce a gazduit conferinta in 2016 si peste 80% din participanti au ales Bucurestiul, <<city of joy>>, asa cum l-au denumit. Dupa multi ani compania organizatoare a intregii conferinte a fost o companie locala, Consiergo, care a castigat licitatia cu firmele reprezentante din Franta (unde este headquarter-ul Pilot Europa), pana acum, datorita exigentelor in organizare, au fost preferate companii din Franta”, declara Carmen Voicu.

Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.