Aceste planuri de modernizare a infrastructurii feroviare sunt sustinute financiar din fonduri externe, fonduri proprii si de la bugetul de stat. In prima jumatate a acestui an, CFR SA a finalizat sase proiecte, in valoare totala de 1,32 miliarde de lei si a relansat 58 de lucrari, finantate din fonduri externe si de la bugul de stat, in valoare totala de 12,61 miliarde lei.

Printre lucrarile finalizate, CFR enumera reabilitarea a patru poduri de cale ferata situate intre statiile Constanta – Agigea Nord si Costinesti Tabara – Neptun.

„Prin lucrarile de reabilitare executate la infrastructura si suprastructura podurilor se imbunatateste gradul de siguranta si confort, viteza de circulatie a trenurilor creste de la 40 km/h la 80 km/h, iar capacitatea marfurilor transportate ajunge la 21,5 tone/osie”, se arata intr-un comunicat al companiei de stat.

Citeste si:

O parte dintre investitiile pe care CFR le are in derulare au fost incepute in 2015 si vizeaza reabilitarea si electrificarea a 825 de kilometri de cale ferata, dar si modernizarea a 24 de gari.

Cele mai importante obiective finalizate de CFR SA in 2016 cu fonduri externe si co-finatare de la bugetul de stat sunt reabilitarea tronsonului Frontiera – Curtici – Arad, modernizarea garii Arad, deschiderea celui mai mare Centru de Control si Management al Traficului Feroviar, precum si punerea in functiune a unor instalatii de centralizare electronica in garile Glogovat, Sofronea, Arad si Curtici).

Alstom a finalizat un centru de control feroviar la Arad

Alstom a finalizat un centru de control feroviar la Arad

Alte proiecte finalizate sunt modernizarea statiilor Pitesti, Slatina, Ramnicu Valcea si Resita Nord, constructia noului pod rutier de pe DN 14 si reabilitarea a doua poduri si doua podete de pe raza Regionalei Constanta.

Sursa foto: Agerpres Foto