Profitul net al Turbomecanica a scazut cu aproximativ 7% in 2006, pana la 16,5 milioane lei (4,8 milioane euro), fata de 2005, iar cifra de afaceri s-a comprimat cu 0,47%,(502.523 lei), pana la 104,3 milioane lei (30,8 milioane euro), potrivit datelor trimise Bursei de Valori Bucuresti (BVB).

Rezultatele preliminare pentru sfarsitul anului 2006 indica venituri totale de 114 milioane lei (33,75 milioane euro), in crestere cu 3 milioane lei (3%) fata de sfarsitul anului 2005, cand compania a afisat venituri totale de 111 milioane lei (32,82 milioane euro). Cifra de afaceri a scazut cu 502.523 lei (0,47%), de la 104,82 milioane lei pana la 104,32 milioane lei (30,8 milioane euro), potrivit NewsIn.

Pentru intreg anul 2006, compania a afisat un profit preliminar de 16,51 milioane lei (4,88 milioane euro), in scadere cu 1,2 milioane lei (7%) fata de sfarsitul anului 2005, cand banca a avut un profit de 17.7 milioane lei (5,23 milioane euro).

Principalii actionari ai societatii sunt mostenitorii lui Ioan serban Ciorapciu (fostul presedinte al companiei, decedat la sfarsitul anului trecut) cu 24,25%, Radu Viehmann (actualul presedinte) cu 25,87%, Broadhurst Investments Ltd. impreuna cu Lindsell Enterprices Ltd. cu 13,08% si SIF Banat Crisana cu 5%.

Citeste si:

Turbomecanica are un capital social de 36.9 milioane lei (10,91 milioane euro), divizat in 369.442.475 actiuni cu o valoare nominala de 0,10 lei.Titlurile companiei sunt listate din octombrie 1998 la prima categorie a BVB, sub simbolul TBM. Actiunile societatii au inchis sedinta de ieri in crestere cu 0,6%, crescand de la 0,79 lei pana la 0,795 lei.

Turbomecanica a fost infiintata in anul 1975, pentru a produce motoare, ansambluri mecanice si echipamente pentru aeronave. in perioada 1975 1977 s-a numit Fabrica de Motoare Bucuresti, iar in perioada 1977 1990 Turbomecanica Bucuresti. Din noiembrie 1990 a devenit societate pe actiuni.

Dupa 1991 din cadrul societatii s-au desprins doua societati comerciale: Aeroteh SA si Micron-Turboteh SA. Turbomecanica este unicul producator de motoare cu turbina de gaze si ansambluri mecanice pentru aeronave din industria romaneasca.