“Pentru 2006, ne-am asteptat la o crestere mai mare a cifrei de afaceri, dar evenimentele legate de asa-zisa gripa aviara au dus la scaderea pietei de carne de pasare, de la 300.000 de tone in 2005 la 280.000 de tone, in 2006", a declarat directorul general al Transavia, Ioan Popa, intr-o conferinta de presa.

Transavia va investi peste 12 milioane de euro, in 2007, pentru finalizarea unei fabricii de produse finite si isi va majora capitalul social cu cel putin cinci milioane de euro, pentru a obtine o crestere a productiei, a adaugat Popa.

"Fabrica va avea o capacitate de productie de o suta de tone pe zi si se va intinde pe o suprafata de 10.000 de metri patrati", a declarat Popa. El a precizat ca investitia va fi realizata din surse proprii, iar fabrica ar urma sa fie pusa in functiune in aceasta toamna.

Directorul general al Transavia a anuntat si ca, in acest an, capitalul social al companiei va fi majorat cu cinci milioane de euro.

"Capitalul social al companiei este de cinci milioane de lei, in prezent. De asemenea, Transavia va fuziona cu firma Cereal Com, pe care am achizitionat-o cu ceva vreme in urma. Popa a mentionat ca in urma fuziunii nu se va modifica structura actionariatului, iar directorul general va detine in continuare 99,99 % din actiuni.

Citeste si:

Directorul general al Transavia a mentionat ca toate aceste actiuni urmaresc cresterea productiei de carne in viu, de la 26.000 de tone in 2006, la 30.000 de tone in 2007. De asemenea, compania doreste cresterea cifrei de afaceri cu aproape 20% in acest an si un profit de opt milioane de euro.

Ioan Popa a mai spus ca firma pe care o conduce nu este interesata sa livreze la export, avand ca prioritate dezvoltarea pe piata locala.

Romanii consuma carne de pasare de doua ori mai putin decat vest-europenii si de trei ori mai putin decat americanii, iar 45% din consum este asigurat din import, a explicat Ioan Popa.

"Transavia va continua sa se dezvolte exclusiv pe piata autohtona, unde exista oportunitati uriase", a spus Popa. Cota de piata a Transavia in 2006 a fost de 12%, iar pentru 2007, compania estimeaza cresterea acesteia cu trei procente.