Magazinul IKEA a vandut, in ziua deschiderii oficiale, aproximativ 63.500 de articole, dintre care 12.900 piese de mobilier. Vizitatorii au fost interesati in special de articolele expuse in departamentul de accesorii si decoratiuni, unde au fost vandute 50.600 de unitati.

Cele mai bine vandute produse au fost farfuriile Motto, peste 5.000 de bucati, urmate de tigarile Steka, peste 1.000 de bucati vandute si de jucariile de plus Sot, peste 500 de articole. Majoritatea vizitatorilor a degustat specialitatile suedeze oferite de restaurantul IKEA care a vandut aproximativ 1,5 tone de chiftelute suedeze. Bistroul suedez, situat la iesirea din magazin, a vandut in cele 12 ore de functionare peste 1 kilometru de "hot-dogs", 6.000 de bucati.

Producatorul suedez estimeaza ca magazinul din zona bucuresteana Baneasa va realiza in 2007 o cifra de afaceri de 40 milioane euro, declara la inaugarea centrului Michael Lloyd, membru in Consiliul de Administratie al Moaro Trading. Potrivit lui Lloyd, Ikea va pastra si in Romania aceeasi politica de marketing pe care o practica la nivel global. Astfel, clientii vor beneficia de reduceri de pret la produsele care prezinta mici defecte fata de modelul original.

Citeste si:

Magazinul pentru care suedezii au investit peste 25 milioane euro are o suprafata de 26.000 metri patrati si a oferit consumatorilor 7.000 de articole de mobilier si accesorii care acopera toate ariile casei. Magazinul este aprovizionat in proportie de 10% cu articole din ceramica si textile de la furnizori din Romania. Magazinul cuprinde un showroom de mobila, un departament de accesorii si decoratiuni, o zona de joaca pentru copii si zone pentru servit masa.

Marca scandinava a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia, depasind in scurt timp granitele tarii. In august 2006, Ikea avea 237 de magazine in 34 de tari de pe patru continente, iar numarul total al vizitatorilor la nivel mondial era de 500 de milioane. Ikea a inregistrat in anul fiscal 2006 o cifra de afaceri de 17,5 miliarde euro.