Potrivit raportului companiei de cercetare Cegedim, cresterea pietei totale in jurul valorii de 20%, cumulata cu aprecierea leului, fac in continuare din piata romaneasca o piata de interes regional. "Totusi, intensificarea concurentei, cresterea riscului derapajelor fiscale, ca si masurile preconizate de reducere a preturilor sau a adaosurilor, ne indeamna sa ne temperam optimismul pe termen mediu", se arata in raport. De aceea analistii estimeaza ca in anul 2008 performantele nu le vor egala pe cele din acest an.

Pe piata de retail, vanzarea de produse farmaceutice a inregistrat o crestere puternica cu 27,2%, fata de cea de spital care a inregistrat o scadere de 4,3%.

Vanzarea produselor cu prescriptie medicala a cunoscut o crestere mai rapida de 27,9%, fata de cea a produselor cu prescriptie medicala, de 24,7%.

Vanzarile totale de medicamente inregistrate in al doilea trimestru al anului 2007 au fost potrivit Cegedim de 1,48 miliarde lei, iar valoarea totala a pietei in intervalul iulie 2006 - iunie 2007 a ajuns la 5,96 miliarde de lei.

Pe tendinta de crestere totala semnificativa Cegedim a consemnat la fel ca si la evaluarea din martie, avansul tuturor grupelor terapeutice mari. Cele mai importante cresteri au fost inregistrate la grupa de sistem respirator (31%), sange si organe hematoformatoare (30,7%), la grupa de sistem musculo-scheletic (28,9%). Cele mai modeste evolutii au fost inregistrate la grupa de medicamente anti-infectioase sistemice (7,7%), grupa antineoplazice si imunomodulatoare (10,9%) si sistemul genito-urinar a crescut, cu 18,9%.

In privinta celor mai importante companii care activeaza pe piata farmaceutica, GlaxoSmithKline ocupa in continuare primul loc in topul celor zece cele mai bine cotate companii farmaceutice.Vanzarile GSK, inclusiv rezultatele Europharm, au atins 477,2 milioane de lei, corespunzatoare unei cote de piata de 8%. In trimestrul doi, GSK a raportat vanzari de 116 milioane de lei.

A doua companie se mentine in top Hoffman La Roche care a consemnat vanzari de 100,2 milioane de lei in trimestrul doi si o cota de piata de 6,9%. Pentru intervalul iulie 2006 - iunie 2007, vanzarile Hoffmann La Roche s-au cifrat la 412,7 milioane lei.

Reprezentanta din Romania a Sanofi-Aventis, fara cooperarea cu Sindan-Pharma ocupa pozitia a treia, pentru al doilea trimestru raportand vanzari de 90,2 milioane lei si o cota de piata de 6,6%, iar pe intervalul iulie 2006 - iunie 2007 de 391,4 milioane lei.

Citeste si:

Novartis, pe locul patru al topului Cegedim, a inregistrat in al doilea trimestru al 2007, vanzari de 97,3 milioane lei si a atins o cota de piata de 6,3%, incluzand rezultatele Sandoz, iar pe intervalul iulie 2006 - iunie 2007, vanzari de 377,5 milioane lei.

Pe locul cinci in top a trecut compania Servier, devansand Pfizer, cu vanzari in al doilea trimestru de 88 milioane de lei, o cota de piata de 5,7%, iar pe intervalul iulie 2006 - iunie 2007 a consemnat vanzari de 337,2 milioane de lei.

Pfizer a trecut pe locul sase in topul Cegedim, cu vanzari de 79,3 milioane lei in trimestrul doi, si 337,1 milioane lei pe intervalul iulie 2006 - iunie 2007 si o cota de piata de 5,7%.

In continuare Ranbaxy se mentine pe locul 7, inclusiv Terapia, care a avut vanzari de 77,9 milioane lei in al doilea trimestru si de 302,2 milioane lei pe intervalul iulie 2006 - iunie 2007, cu o cota de 5,1%. Zentiva ocupa locul opt cu vanzari de 77,1 milioane lei pe trimestrul doi si 301,5 milioane lei pe intervalul iulie 2006 - iunie 2007, cu o cota de 5,1%.

Antibiotice Iasi se mentine pe pozitia a noua, cu 43,4 milioane lei in trimestrul doi, 184,3 milioane lei pe intervalul iulie 2006 - iunie 2007 si o cota de piata de 3,1%, iar pe zece se afla compania slovena KRKA D.D., care a inregistrat vanzari de 43,5 milioane lei in al doilea trimestru, 162,8 milioane lei in intervalul iulie 2006 - iunie 2007 si o cota de 2,7%.

Potrivit raportului intocmit de Cegedim, primele zece companii din piata acumuleaza o cota de 55,1%, iar impreuna cu urmatoarele zece companii din top 20 se acopera aproape trei sferturi din piata, respectiv 73,4%.

Pe locurile 11-20 se plaseaza, in ordine, companiile Bayer Healthcare AG, Eli Lilly, Menarini, Actavis, Gedeon Richter, Labormed, Ozone Laboratories, Novo Nordisk, Schering Plough si Astra Zeneca, cu cote de piata situate intre 1,6% si 2,1%.

Cegedim Romania a tinut sa precizeze faptul ca datele prezentate in raport estimeaza iesirile de produse din farmacii catre pacienti. Compararea iesirilor produselor cu intrarile acestora in farmacii sau cu cele privind importul/productia locala a acestora este partial incorecta, mentionandu-se faptul ca calculul valorilor si cotelor de piata este efectuat in preturi de achizitie in farmacie, iar valorile de import sau productie disponibile din alte surse sunt exprimate in general la preturi de producator.