Curiero, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de curierat, a inregistrat in primele noua luni o cifra de afaceri de 10,5 milioane euro, in crestere cu aproximativ 230% fata de intervalul ianuarie - septembrie 2006.
"Serviciul de curierat postal a inregistrat cea mai mare crestere dintre toate serviciile oferite de Curiero, crescand cu 353%, pana la o cifra de afaceri de 5,3 milioane euro", a declarat presedintele companiei, Bogdan Carcu.

Curiero inregistreaza astfel cea mai dinamica crestere si urca o pozitie in piata de curierat intern, ajungand pe locul 3, dupa Cargus si Fan Courier. Obiectivul stabilit pentru 2009: o cifra de afaceri de 60 de milioane euro si locul 1 in piata.

"Pentru 2009 vizam o cifra de afaceri de 60 milioane euro. Ceea ce ne face sa credem ca ne vom atinge obiectivul este cresterea pe care a inregistrat-o compania de la an la an, precum si planul nostru pentru urmatorii ani", a explicat Carcu. Acesta a mai precizat ca valoarea pietei autohtone de curierat se va ridica anul acesta la aproximativ 170 - 180 milioane euro, iar in 2008 cresterea va depasi 40%.

Majorarea tarifelor

"De la 1 octombrie am decis majorarea tarifelor cu 10 pana la 30% pentru serviciile noastre, in functie de volumele clientilor. Chiar si dupa operarea majorarilor, vom continua sa avem preturi mai mici decat competitorii nostri, deoarece ei au anuntat majorari de preturi mult mai consistente", a declarat Bogdan Carcu, care a pus majorarea tarifelor pe seama cresterii costurilor de operare. “Curieratul este un business cu marje mici si volume mari”, a punctat presedintele Curiero.

"O firma de curierat din Romania livreaza circa 25 de colete pe zi, de trei ori mai putin decat se livreaza in alte tari europene. Aceasta se intampla din cauza infrastructurii slab dezvoltate precum si din cauza distantelor mari pe care trebuie sa le acoperim. Si gradul de civilizatie conteaza foarte mult. Am avut clienti care ne-au cerut o livrare intr-un anumit loc, la o anumita ora, iar ulterior am fost sunati pentru a schimba destinatia catre alta adresa pentru acelasi client", a mai explicat Carcu.

Reconfigurarea operationala a serviciilor

Curiero si-a anuntat intentiile de consolidare a pozitiei pe segmentul premium prin reconfigurarea operationala a serviciilor. Odata cu obiectivul de crestere a calitatii serviciilor, sub noua pozitionare "Cu simt de raspundere", compania isi propune sa atraga mai multi clienti din segmentul de top al pietei. "Redefinirea serviciilor vizeaza reorganizarea infrastructurii operationale, a procedurilor de lucru, a conditiilor de preluare a expedierilor, precum si ajustarea preturilor conform noii strategii", a explicat directorul de operatiuni al Curiero, Luigi Vendrami.

"Curiero face trecerea de la dezvoltarea extensiva a serviciilor si a portofoliului la cea intensiva. (…) Curiero face acum rabat de la cantitate pentru a asigura nivelul ridicat de calitate cerut de clientii strategici", a completat presedintele Curiero. "Curiero este o afacere asemenea celor ale clientilor nostri. Este astfel usor sa intelegem ca anumite compromisuri pot da nastere unor greseli care afecteza partenerii. Prin noua strategie, compania noastra se orienteaza profund catre clienti".

In prezent, reconfigurarea vizeaza serviciile Curiero 24 (curierat rapid national) si Curiero Cargo.

Compania va stabili limite mai mici de greutate pentru livrarile Curiero 24, va simplifica mecanismul de operare si a demarat deja procesul de modificare a tarifelor cu maximum 30%, in functie de volumele clientilor. Reorganizarea serviciului urmeaza sa reduca rata de deteriorare a coletelor si durata de procesare si sa creasca promptitudinea in livrarea si preluarea coletelor.

De asemenea, Curiero a suspendat temporar serviciul Cargo, pana la redefinirea unei infrastructuri distincte si a unei strategii de crestere a rentabilitatii. Relansarea Curiero Cargo este planificata pentru ianuarie 2008.

Reorganizarea serviciilor in vederea realizarii saltului calitativ va necesita schimbarea opticii si actiunii atat la nivel de management, cat si la nivel de angajati, prin stimularea si cultivarea responsabilitatii individuale. Repozitionarea este necesara si in contextul in care beneficiile unice ale serviciilor Curiero (acoperire nationala si livrare in 24 de ore in orice localitate din Romania) au fost preluate in timp si de catre alti jucatori.

"Ne vom consolida pozitionarea in categoria premium, vom asigura servicii pe masura si le vom tarifa in consecinta. Ne asteptam ca aceasta reorganizare a serviciilor sa conduca la plecarea acelor clienti care urmaresc exclusiv avantajele tarifare, fara ca acest fapt sa duca la scaderea cifrei de afaceri. Cresterea calitatii servicilor va sensibiliza o categorie mai restransa de clienti, mai exigenti si mai stabili, care cauta fara rabat calitatea si competenta. Acest segment va reprezenta tinta noastra si vom cauta sa il dezvoltam si sa il consolidam in portofoliul nostru", a concluzionat Bogdan Carcu.

Renuntarea la francizele din Cluj si Iasi

In directia aceleiasi strategii, Curiero a achizitionat si integrat in cadrul companiei francizele acordate anterior in Cluj si Iasi si a decis, totodata, sa renunte la sistemul de franciza pe viitor. “Decizia are drept scop eficientizarea operationala in aceste locatii si asigurarea consistentei calitative, aspecte care nu mai puteau fi sustinute la standardele asumate de catre companie prin capacitatile proprii ale francizelor”, a precizat Carcu.

Curiero asigura la nivel national servicii de curierat rapid, curierat expres local, curierat postal si cargo, prin intermediul celor 75 de puncte de lucru (inclusiv Bucuresti). Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 8 milioane euro si estimeaza pentru anul in curs venituri de 16,6 milioane euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri