Oficialul Tarom a declarat la inceputul acestei saptamani ca exista o oferta pentru achizitionarea celor doua avioane, oferta care este analizata in acest moment. Reprezentantul companiei nu a exclus nici posibilitatea inchirierii avioanelor. "Le vom gasi o utilizare eficienta. A existat intentia de a vinde aceste avioane, dar deocamdata oferta este analizata. Totodata, ne gandim sa le inchiriem. Avioanele Airbus A 310 sunt prea costisitoare pentru noi", a explicat Barla.

La randul sau purtatorul de cuvant al companiei, Madalin Tudor, a explicat ca avioanele sunt eficiente din punct de vedere al gradului de ocupare. "Avionele deservesc compania eficient ca si incarcatura, insa singurul aspect care trebuie luat in considerare este faptul ca acestea au un consum ridicat de combustibil", a precizat Tudor. Acesta a adaugat ca decizia finala va apartine Ministerului Transporturilor.

Cele doua aparate Airbus A310, Muntenia si Moldova, au fost duse pentru revizia completa, in luna aprilie, la una din bazele de reparatii ale companiei Airbus din Bordeaux, Franta. Compania a alocat, pentru revizia generala a celor doua aparate Airbus A310, un buget de 15 milioane de dolari. Aeronavele au fiecare o capacitate totala de 209 locuri si opereaza, pentru moment, pe destinatii deja existente, precum Londra, Tel Aviv si Larnaca.

Avioanele Airbus A 310 au fost oprite la sol in anul 2003, iar fostul ministrul Radu Berceanu afirma, in luna februarie, ca decizia a apartinut fostei directoare Odobescu, cumnata lui Nastase, si de catre fostul ministru Mitrea, ambii "specialisti" in aviatie, insa fara a lua in calcul si o strategie pe viitor. Pe de alta parte, specilistii din cadrul Minitserului Transporturilor au sustinut in mai multe randuri ca decizia a fost una buna deoarece aparatele nu faceau profit si nu erau economice. Astfel, cele doua avioane, fara sa se ridice de la sol, aveau cheltuieli de 12 milioane de euro pe an, iar daca zburau cu o capacitate de peste 70%, pierderile erau si mai mari. Chiar si in cazul in care incarcatura de pasageri era de peste 70% trebuia sa se faca escala, ceea ce crestea si mai mult cheltuielile. In aceste conditii s-a decis conservarea lor, ceea ce implica doar cheltuieli de pana la un milion euro pe an. De asemenea, s-a incercat vanzarea celor doua aparate sau transformarea lor in cargo, insa niciuna din propuneri nu a fost pusa in practica.