Se pare producatorul suedez a recurs la aceasta modalitate de protest ca raspuns la limitarile legislative poloneze privind operatiunile desfasurate in cadrul marilor situri comerciale. In speta, Polonia a introdus o serie de schimbari legislative care au ca efect scaderea oportunitatilor de dezvoltare si a planurilor de investitii.

Un consultant de investitii al filialei poloneze a IKEA, Wojciech Dzwonkowski, a declarat ca aceste restrictii legislative afecteaza planurile de expansiune ale IKEA, mai ales pe cele care privesc localitatile Lodz si Poznan, evaluate la 300 de milioane de euro.

Initial, IKEA isi propusese sa deschida opt magazine si mall-uri in Polonia, fiecare valorand 200 de milioane de euro, potrivit informatiilor furnizate de Sofia Echo.

"Ne propusesem ca pana in 2015 sa deschidem inca opt noi magazine, la care se adauga alte sapte centre comerciale", a mai precizat consultantul.

In Bulgaria, IKEA si-a bugetat investitii pentru dechiderea a inca trei hipermarketuri in perioada 2009-2011.

Citeste si:

Retailerul suedez de mobila IKEA a raportat, in primul an de pe piata romaneasca, vanzari de 87 de milioane de euro, peste asteptarile initiale care preconizasera un volum de vanzari de 40 de milioane de euro.

Pentru ultimele sase luni ale anului, compania se asteapta la dublarea vanzarilor, urmand ca in 2009 sa fie deschis un al doilea magazin IKEA in Romania, cel mai probabil in provincie.

Principalele orase vizate pentru alegerea urmatoarei locatii a celui de-al doilea magazin IKEA sunt: Constanta, Cluj, Galati, Iasi, Brasov si Bucuresti. Retail managerului IKEA Romania, Cornel Oprisan (foto) a declarat recent ca isi mentin planul de a deschide cate un nou magazin pe an, iar ca amplasament se va merge pe formula parcului de retail.

Producatorul de mobila a anuntat, inca de anul trecut, ca va continua expansiunea retelei de magazine in tara, unde ar putea inaugura, pana in 2013, sase noi unitati, in urma unei investitii totale de 150 de milioane de euro.

Magazinul IKEA din Bucuresti, in care suedezii au investit peste 25 de milioane euro, are o suprafata de 26.000 metri patrati si ofera consumatorilor 7.000 de articole de mobilier si accesorii care acopera toate ariile casei.