Potrivit reprezentantilor A&D Pharma, piata produselor dermatocosmetice (produse de ingrijire si tratare medicalizate, care inglobeaza o serie intreaga de studii clinice si cercetari) din Romania se ridica la aproximativ 12 milioane de euro, iar pentru acest an se estimeaza o crestere cu 40-45%.

"In reteaua Sensiblu se estimeaza pentru 2008 o crestere a vanzarilor de dermatocosmetice similara cu cea a pietei, adica aproximativ 40%. Trebuie spus, totusi, ca pentru cifra de afaceri a Sensiblu rolul major il joaca remediile pharma (peste 80% din structura vanzarilor)", a declarat Veronica Burlacu, directorul de PR al A&D Pharma, citat de NewsIn.

Aceasta a afirmat ca vanzarile de dermatocosmetice, in cadrul lantului de farmacii Sensiblu, reprezinta 5% din total.

"In structura totala a vanzarilor Sensiblu, cosmeticele si dermatocosmeticele reprezinta 11%, dintre care 5% reprezinta vanzarile de produse dermatocosmetice si 6% vanzarile de cosmetice. In anul 2007, Sensiblu a inregistrat o cifra de afaceri de 121,6 milioane euro. Din aceasta, dermatocosmeticele au reprezentat 5%", a precizat Veronica Burlacu.

Reprezentanul companiei a mai spus ca printre cele mai cautate produse se numara cele pentru pielea sensibila (cele pe baza de apa termala: calmanta, antiiritanta), tratamentele anticelulitice, cremele hidratante, tratamente antiacnee, tratamente antirid, tratamentele impotriva caderii parului si matreata.

"In ultimii ani, consumatorii romani au devenit din ce in ce mai bine informati si educati in ceea ce priveste produsele de buna calitate pentru ingrijire. Ca atare, si cererea pentru produsele dermatocosmetice a crescut constant, ceea ce ne bucura. Desi dermatocosmeticele reprezinta inca o nisa de piata, aceasta are un potential important de crestere", a explicat reprezentantul A&D Pharma.

Potrivit datelor companiei, Sensiblu detine peste 50% cota de piata din segmentul dermocosmetice. Portofoliul de produse dermocosmetice in Sensiblu cuprinde marci precum Avene, Vichy, Ivatherm, Roc, Galenic, Eucerin, Sebamed, Oxyance.

Directorul general al lantului de farmacii Centrofarm, Dorin Catana, a declarat pentru NewsIn ca ponderea produselor cosmetice in vanzari este de 25%, iar dermatocosmeticele reprezinta 60% din totalul cosmeticelor vandute.

Citeste si:

In ceea ce priveste valoarea dermatocosmeticelor in cifra de afaceri, acestea au reprezentat 15% in 2007, a afirmat Dorin Catana. Conform estimarilor Centrofarm, in 2008, vanzarile de dermatocosmetice se vor dubla in unitatile lantului de farmacii.

"Piata dermatocosmeticelor este in formare, dinamica si are un potential mare de crestere. Un top sase al brandurilor preferate de clientii Centrofarm cuprinde Vichy, Avene, Eucerin, Bioderma, Roc si Uriage", a afirmat directorul general al lantului de farmacii Centrofarm, Dorin Catana. Potrivit acestuia, cele mai cautate produse sunt cele pentru ingrijirea fetei si a parului.

Directorul general al companiei producatoare de dermatocosmetice Ivatherm, Rucsandra Hurezeanu, a declarat pentru NewsIn ca, in 2007, compania a vandut in jur de 180.000 unitati de produse dermatocosmetice, iar, pentru 2008, se estimeaza o crestere de cel putin 50%.

"Piata produselor dermatocosmetice din Romania este dinamica si in crestere, iar consumatorii de produse dermatocosmetice sunt persoane care au grija de sanatatea lor, care se informeaza si care tin cont de sfatul specialistilor, medici sau farmacisti", a spus reprezentantul Ivatherm.

Potrivit acesteia, produsele pentru protectie solara cresc vanzarile de produse dermatocosmetice in perioada verii.

"Vanzarile de produse dermatocosmetice cresc in perioada verii, in primul rand datorita produselor sezoniere: produsele pentru protectie solara, produsele cu aplicare dupa expunerea solara, anticeluliticele, sprayurile cu apa termala (apa termala Herculane in cazul nostru), produse care chiar daca sunt recomandate tot timpul anului se consuma in special in lunile de vara. Indexul de crestere pentru aceasta categorie de produse variaza de la 2,5 (in cazul cremelor de fata hidratante cu factor de protectie care se consuma si iarna) la 200 (pentru produsele indicate dupa expunerea la soare)", a declarat pentru NewsIn directorul general al Ivatherm, Rucsandra Hurezeanu.

Conform datelor companiei, in intervalul 2005 - 2008, portofoliul de produse a crescut de la 6 la 24 si se intentioneaza lansarea, in acest an, a inca doua produse hidratante pentru piele uscata si atopica. Produsele Ivatherm sunt fabricate in Franta cu apa termala de la Herculane. Printre cele mai cautate se numara cele antirid, crema hidratanta, produsele anti-celulita si sprayurile cu apa termala Herculane, a precizat Rucsandra Hurezeanu.