"In 2007 am avut afaceri de 112 milioane de lei, iar pentru anul acesta vizam o crestere de 20,5%, pana la 135 de milioane lei. De asemenea, pana in 2009, vrem un avans al afacerilor cu 20%, datorat in principal sortimentelor noi de vin ca Levant, dar si a produselor premium precum Miorita si Jade", a declarat Georgel Costache, citat de NewsIn.

Potrivit acestuia, Vincon Vrancea va investi in 2008 circa patru milioane de euro in viticultura pentru utilaje (1 milion de euro), in modernizarea liniilor de vinificatie, conditionare si imbuteliere (1,2 milioane de euro) dar si in cladiri si reconversia suprafatelor viticole.

Compania comercializeaza in Romania mai multe tipuri de vin atat prin retelele de super si hypermarketuri precum Metro, Bila, Carrefour dar si pe pietele externe precum SUA, Tailanda sau Germania.

Potrivit lui Costache, cea mai mare crestere de pe piata autohtona o va avea segmentul vinurilor tinere-proaspete, in circa cinci-sase ani, dar si segmentul premium, cu o dinamica anuala de 3-4%.

Compania detine doua combinate de conditionare a vinului si 16 combinate de vinificatie, din care 15 in Vrancea.

Citeste si:

Printre vinurile comercializate de Vincon Vrancea se numara Feteasca Regala, Muscat Ottonel, Merlot, Cabernet si Pinot Noir.

Piata totala a vinului a crescut in ultimele 12 luni cu 17%, primii cinci producatori/comercianti de vinuri fiind Murfatlar Romania, Vincon Vrancea, Jidvei, Cotnari si Tohani, care insumeaza impreuna aproximativ 50% din totalul volumului tranzactiilor cu vin din Romania, a informat la sfarsitul lunii august Patronatul National al Vitei si Vinului.

De asemenea, piata vinului imbuteliat la 0,7-0,75 litri a crescut in perioada vizata cu 31%, cea mai mare pondere in acest segment fiind detinuta de vinul cu denumire de origine controlata (DOC). Piata vinului spumant/spumos inregistreaza o tendinta constanta de crestere anuala, raportand un plus de 7% in primul semestru din 2008 comparativ cu aceasi perioada a anului trecut. Primii cinci producatori/comercianti de vin spumant/spumos sunt Angelli, Zarea, Bucium, Jidvei, Halewood.

Cresterea consumului pietei de vin din Romania se datoreaza in special cresterii puterii de cumparare, dar obiceiurile de consum nu s-au modificat substantial in ultimii ani, ponderea majora fiind detinuta in consum de vinul alb (70%). Vinul romanesc detine 97% din total piata interna, iar 3% vinul de origine intra si extracomunitara.