"Dupa ce vom primi de la ministerul de finante suma obtinuta prin rectificare bugetara, vom plati Swietelsky-Wiebe-Takenaka suma de 160 milioane lei. Pana acum, CFR a platit consortiului 230 de milioane lei din totalul alocat pe anul in curs, de 390 milioane lei fara TVA", a declarat, citat de NewsIn, directorul general CFR SA Constantin Manea.

Contractul incheiat cu consortiul Swietelsky-Wiebe-Takenaka are o valoare totala de 244,3 mil. euro fara TVA, fiind finantat din fonduri ale Bancii Japoneze de Cooperare Internationala (JBIC), un impumut al statului roman prin MEF si bugetul de stat.

Directorul general CFR SA a subliniat ca s-a facut cererea de tragere a sumelor de la Ministerul Finantelor, dupa ce s-a primit nota de plata de la consultant si pentru facturile restante la lotul 2.

"Ca sa lamurim lucrurile, in suma de 160 milioane lei, intra si facturile restante la lotul 2 pentru constructorul Swietelsky-Wiebe-Takenaka, in valoare de 40 milioane lei cu TVA", a spus Manea.

Mai mult, Manea a mentionat ca este convins ca autoritatile isi vor da acordul pentru aceste plati, astfel incat constructorii sa fie platiti si lucrarile sa se deruleze in continuare la reabilitarea acestui tronson.

Citeste si:

Pentru proiectele cu finantare europeana sau din alte surse, fondurile sunt destul de importante, dar nu acelasi lucru se poate spune despre activitatea de reparatii a retelei feroviare actuale, deoarece CFR a cerut la inceputul anului 500 de milioane lei bani pentru reparatii capitale si au primit doar 80 de milioane lei, iar in ianuarie CFR Infrastructura avea deja de platit datorii pentru reparatii din 2007, sustine Manea.

"Cei 80 de milioane lei primiti sunt banii care s-au dus pe datoriile la reparatiile realizate deja in 2007 deoarece nici anul trecut nu am primit cat am solicitat', a spus Manea.

In concluzie, reprezentantii CFR SA au declarat ca intretinerea cailor ferate este realizata din fonduri proprii nu cu bani de la stat.

Lucrarile de reabilitare pentru calea ferata Bucuresti- Constanta sunt repartizate pe cinci loturi. Directorul CFR a mentionat ca acestea vor fi gata in vara anului 2009, iar din 2010 se va circula pe tronsonul feroviar Bucuresti-Constanta in aproximativ trei ore.