In acest an, in Romania, vanzarile de masini noi au explodat. Statisticile pietei auto indica faptul ca din cele 109.000 autoturisme vandute in primele sase luni ale anului, doua treimi au preturi sub 10.000 euro. Asadar romanii prefera masinile ieftine. Dar un pret mic inseamna si lipsuri in ceea ce priveste siguranta autoturismului. Putini inteleg ca securitatea nu este vorba goala. La noi, sunt preferate modelele care ofera un minimum de dotari de siguranta. Cu 1.500 de euro in plus, siguranta automobilului creste substantial, cu conditia sa fii dispus sa investesti in ea.
Recent, Dacia Logan a fost criticata de nemti pentru ca a picat testul elanului. Mai exact masina s-ar fi rasturnat la 65km/h. Francezii de la Renault au sarit ca arsi si i-au criticat pe nemtii de la Automobil Clubul German (ADAC) pentru ca ar fi realizat testul elanului in conditii suspecte. Dincolo de disputele comerciale, testul a demonstrat ca unele masini au nevoie de dotari de siguranta suplimentare pentru a fi sigure. Testul in cauza a fost introdus de ADAC dupa ce, acum cativa ani, s-a constatat ca modelul Mercedes clasa A s-a rasturnat in tarile nordice in cateva situatii in care pe sosea a aparut brusc in fata soferului un elan. De aici si numele testului. In prezent, masinile sunt testate in diverse conditii in care in fata lor apare brusc un obstacol.

Pentru a nu se mai rasturna, Mercedes clasa A a fost dotat cu ESP -dispozitiv electronic de asigurare a stabilitatii. Dar acest dipozitiv creste pretul masinii. Pentru Dacia Logan un astfel de dispozitiv ar ridica pretul masinii cu 800 de euro, ceea ce ar face ca acest model sa nu mai fie la fel de ieftin. Pe piata interna, doar modelul de top Ambition are in dotarea de serie doua airbaguri si ABS. El este comercializat la un pret de 8.450 Euro. Modelele Logan comercializate insa pe piata occidentala au aceste dotari incepand chiar de la modelul de baza, care se vinde cu 7.500 Euro. Cu toate ca este scump, un roman din patru care cumpara Logan se indreapta spre modelul cel mai bine dotat.

Si la celalalt producator roman de autovehicule, Daewoo, s-a observat preferinta romanilor spre modelele mai bine echipate. Aceasta in conditiile in care modelul Cielo nu este dotat nici cu airbaguri, nici cu ABS. Doar la modelul Matiz cel mai scump (7.799 euro) exista airbag pentru sofer si ABS, dar nu si pentru pasager.

La testele de impact realizate de organismul european EuroNCAP, Dacia Logan a obtinut trei stele. Singurul model Daewoo comercializat in Romania prezent pe site-ul EuroNCAP este Matizul, care a primit si el tot trei stele. Cielo a primit, acum cativa ani buni, doua stele, in conditiile in care modelul testat era ceva mai dotat decat cel comercializat pe piata romaneasca.

Printre alte modele preferate de romani se afla Renault Clio Symbol. Modelul in trei volume, produs in Turcia, nu este la fel de sigur ca fratele sau mai mare Renault Clio Bicorp, produs in Spania. Unele din variantele Renault Clio Symbol (cele ieftine, intre 8.000 si 9.500 euro) nu ofera in dotarea de baza decat airbag pentru sofer. Alte variante ale Symbolului (care se apropie de 10.000 euro) ofera airbag pasager si ABS la pachet pentru circa 600 euro.

De altfel pentru modelele Clio Bicorp, la modelele mai ieftine (10.000 -11.500 euro) ABS este oferit optional la un pret de 375 euro. Asadar pretul unei masini dotate cu doua airbag-uri, ABS si ESP urca cel putin cu 1500 de euro, in medie.

Renault este producatorul de autovehicule care are cele mai multe modele, respectiv opt, care au obtinut 5 stele, adica punctajul maxim, la EuroNCAP. Dar pentru acestea clientul scoate mai multi bani din buzunar, in medie peste 14.000 euro.

Testul EuroNCAP

Este compus din doua teste principale:

a. testul la impact frontal: 40% din suprafata frontala a masinii este supusa la un impact la 64 km/h cu un zid de 1 metru inaltime si 0.54 m latime

b. testul la impactul lateral: partea laterala a masinii este supusa la 50 km/h unui impact

cu un zid de 1,5 metri inaltime si 0,5 metri latime.

Dictionar

Airbag - practic, un sac care se umfla in caz de impact a autovehiculului. Este pozitionat in volan, in plansa de bord, in spatarele scaunului. Ultima gaselnita este airbagul inteligent care se umfla in functie de intensitatea impactului.

ABS - sistem de antiblocare a rotilor. Daca o roata se blocheaza, forta de franare va fi scazuta pana cand alunecarea autovehiculului este controlata.

ESP- program electronic de asigurare a stabilitatii unui autovehicul. In cazul curbelor luate prea rapid sau in cazul unor manevre bruste din volan, ESP-ul extinde functia ABS-ului si reduce pericolul de derapare, oricare ar fi conditiile de pe carosabil.






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri