"Piata bunurilor de larg consum va creste per total anul viitor cu circa 10%, iar retailul modern va avea chiar o evolutie mult mai accelerata de 10-15% ca urmare a extinderii retelelor" a declarat Antoniu Radu.

Acesta sustine ca retelele de retail isi vor continua expansiunea si anul viitor, nefiind afectate de prudenta de care vor da dovada consumatorii in conditiile crizei. Mai mult, comertul modern va depasi pana in 2010 cota de 50% din totalul comertului cu amanuntul (de la 39% cat avea la finele lui 2007 - n. red.).

"Segmentul de discount va avea in continuare cea mai accelerata crestere datorita preturilor foarte mici de la raft" a sustinut reprezentantul Rewe, adaugand ca vom asista la o migrare a fluxului de cumparatori dinspre hipermarket catre magazinele de discount.

Citeste si:

Criza nu va duce la scaderea numarului de clienti in 2009, ci eventual la temperarea acestuia, insa va creste valoarea cosului mediu de consum (bonul mediu de la casa) ca urmare a reducerii frecventei de cumparaturi.

Potrivit lui Antoniu Radu, angajatii disponibilizati anul acesa vor fi aproape imediat reabsorbiti de alte sectoare din industrie, o mare parte din ei chiar de retail si prin urmare nu vor avea o mare influenta asupra ratei somajului din Romania. Totusi, cresterile salariale se vor tempera si nu vor mai depasi anul viitor 10%, cel putin in piata de retail.

In cazul retelei de supermarketuri Penny Market, controlata de Rewe Romania, Radu sustine ca aceasta isi va mentine si anul viitor ritmul de dezvoltare cu cel putin 20 de unitati noi.