Am inceput sa exportam in Vest ce acum citiva ani mincam numai de afara. Un producator de semipreparate din carne, din Bacau, isi vinde produsele in Olanda, Franta si Germania.
Cu o investitie initiala de aproximativ 2,6 milioane de euro, din care o parte au fost asigurati din fonduri SAPARD, o firma din Bacau a reusit ca, aproximativ intr-un an, sa realizeze primele exporturi de semipreparate din carne in Occident. Europrod produce in momentul de fata in jur de 12 tone de semipreparate pe zi, dintre care in jur de 30% ajung in marile lanturi de magazine din Olanda, Franta sau Germania. „La export va merge si mai mult pentru ca acolo piata este deja formata“, estimeaza Roman Vasile, administratorul societatii.

3.200 de tone peste patru ani

In momentul de fata, la Bacau se produc 25 de sortimente de produse semipreparate, dintre care cele mai cautate sint chebapul, hamburgerii, snitelul, friptura, shaorma sau gordon bleu-ul. De asemenea, in special pentru perioada de post, din gama de produse marca Europrod fac parte si cinci sortimente de semipreparate vegetale. Compania estimeaza ca la bilantul de final de an va bifa o productie totala de 900 de tone. Totodata, potrivit studiilor de fezabilitate, peste patru ani fabrica ar trebui sa ajunga la o productie de aproximativ 3.200 de tone.

„La inceput a existat o ostilitate fata de acest tip de produs. Perceptia se schimba insa din ce in ce mai mult, astfel incit vinzarile merg destul de bine atit pe HoReCA (hoteluri, restaurante, catering n. red.), cit si pe magazine. De asemenea, in curind vom incerca si fast food-urile din mall-urile bucurestene. Anul trecut in iulie ajunsesem la o productie de 200 de tone, iar la sfirsitul anului am inregistrat 600 de tone“, ne-a mai spus Vasile, potrivit caruia piata de profil este practic neocupata. Pentru anul in curs, conducerea companiei si-a propus o cifra de afaceri de aproximativ 100 de miliarde de lei vechi si o rata a profitului de 15-17%.

Mincam hamburger de doua ori pe saptamina

Potrivit unui studiu Daedalus Consulting realizat anul trecut, un roman maninca hamburgeri sau cheeseburger, in medie, de doua ori pe saptamina. Cel mai des maninca astfel de produse locuitorii din Muntenia, precum si tinerii cu virste cuprinse intre 14 si 34 de ani. 78% dintre consumatorii de hamburgeri si cheesburgeri isi cumpara mincarea de la fast food. •