Profitul brut inregistrat de companie in anul 2008 a fost de 3,18 milioane lei (aproximativ 0,8 milioane euro).

”Reducerea cifrei de afaceri cu 6,1% a fost cauzata de recesiunea economica ce si-a facut simtita prezenta in bugetele de aparare peste tot in lume, incepand din septembrie 2008, si de prelungirea unor proceduri de achizitie pana peste limita ciclului de fabricatie, ceea ce a facut imposibil sa se poata livra in anul 2008. In plus, o influenta negativa a avut-o si implicarea nejustificata a numelui companiei în discutii politice, fapt ce a generat reticenta in randul clientilor bugetari, cum este Ministerul Apararii Nationale”, a declarat Marinica Mirzu, directorul general al companiei.

El spune ca intreg planul de afaceri pe anul 2009, inclusiv bugetul de venituri si cheltuieli, are ca obiectiv conservarea capabilitatilor existente, inclusiv a resurselor umane. “Scopul este acela de a mentine activa intreaga companie prin reducerea cheltuielilor administrative, dar fara reducerea personalului. Cum bugetul alocat pentru inzestrarea armatei romane in 2009 este mult sub parametrii din anii anteriori, pietele externe devin principal punct de desfacere pentru produsele Pro Optica. Din acest motiv, bugetul pentru marketing si promovare a produselor pe plan extern nu a fost diminuat in 2009”, a mai declarat reprezentantul Pro Optica.

In anul 2008, din totalul cifrei de afaceri, 28% au reprezentat relatii comerciale cu clienti externi si doar 21% au fost livrari in baza contractelor incheiate cu MapN.

Pentru anul 2009, planul de afaceri al Pro Optica include interese financiare in zone din Asia si Africa, compania fiind in plin proces de selectie a partenerilor care sa-i reprezinte cel mai bine in aceste tari.

Pro Optica este cel mai important producator autohton de aparatura optica si optoelectronica de vedere pe timp de noapte. Pentru o parte din produsele sale compania detine brevet de inventie, fiind unic producator.