Potrivit raportului financiar al Albalact, afacerile companiei pe primul trimestru al acestui an arata o crestere cu 33,6%, de la 46.179.551 lei in primul trimestru din 2008, la 61.699.558 lei in primul trimestru din 2009. In plus, profitul inregistrat de Albalact in primele trei luni ale acestui an a crescut cu 249,2% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, de la 836.711 lei la 2.085.122 lei in primul trimestru al acestui an.

De asemenea, Albalact a raportat o cifra de afaceri cu 23,2% mai mare in 2008, ajungand la 190, 5 mil. lei in 2008, de la 154, 6 mil. lei in 2007. In schimb, profitul inregistrat anul trecut a fost de numai 606.579 lei, pe fondul cheltuielilor foarte ridicate determinate de pornirea fabricii de la Oiejdea. In 2007, Albalact a atins un profit de 3.236.032 lei, conform datelor companiei.

In prezent, compania Albalact are sistemele consolidate si functioneaza la capacitatea sa maxima, cu fabrica noua Albalact Oiejdea si fabrica de branzeturi Raraul Campulung Moldovenesc. In plus, producatorul a deschis si noul centru logistic din Bucuresti, in care a investit aproximativ 3 milioane de euro, iar prima etapa de modernizare a fermei proprii de la Vaidei, cu investitii de 2 milioane de euro, a fost incheiata.

"Atingerea acestor obiective conform planului propus se reflecta in rezultatele foarte bune inregistrate in primul trimestru al anului 2009, cand cifra de afaceri a companiei a crescut cu 33% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Asta dupa ce, anul 2008 a fost un an greu pentru Albalact, din cauza faptului ca am pornit o capacitate noua si a trebuit sa tinem in functiune pentru o perioada de cateva luni si fabrica veche. Acest lucru a dus, asa cum am mai spus, la costuri operationale mari si la o profitabilitate mai mica”, a declarat Traian Simion (foto), directorul general al Albalact Alba Iulia.

In toamna anului trecut, Albalact a relocat intreaga productie de lactate in noua fabrica de la Oiejdea, care a presupus o investitie de peste 17 milioane de euro. La scurt timp, Albalact a achizitionat 77% din actiunile societatii Raraul SA Campulung Moldovenesc pentru intrarea pe categoria branzeturilor.

La inceputul acestui an, Albalact a deschis si noul Centru logistic Bucuresti (in comuna Afumati), care a presupus o investitie de 3 milioane de euro si va deservi zona de sud a tarii si Moldova. Ferma Albalact din Vaidei (judetul Hunedoara) a beneficiat de asemenea de investitii de 2 milioane de euro, intr-o prima faza.

Potrivit lui Traian Simion, compania a planificat pentru vara acestui an si finalizarea investitiilor in fabrica Raraul Campulung Moldovenesc, in valoare de aproximativ 2 mil. euro.

“Vom lansa in continuare produse noi sub brandurile Albalact (Fulga, Zuzu, De Albalact) si Raraul. Un alt obiectiv important al companiei in 2009 este extinderea distributiei si dezvoltarea depozitelor mari in tara”, spune Simion.

Acesta estimeaza o crestere de aproximativ 10% a pietei locale de lactate in 2009, dupa un ritm de crestere de 17% inregistrat anul trecut.

“In 2009, piata lactatelor va creste mai putin fata de 2008-cu aproximativ 10%, conform estimarilor APRIL-dar asta nu ne impiedica sa avem obiective mult mai mari comparativ cu rimtul de crestere a pietei si sa le si atingem, mai ales ca suntem o companie consolidata”, afirma Traian Simion.

Compania Albalact - Alba Iulia este unul dintre primii cinci producatori de lapte si produse lactate din Romania. Infiintata in anul 1971 si transformata in societate comerciala pe actiuni in 1990, Albalact a fost privatizata in 1999. Compania Albalact are peste 500 de angajati si peste 3.500 de actionari si este listata pe piata Rasdaq. Pe langa produsele lactate proaspete comercializate sub brandurile Fulga si Zuzu, Albalact mai comercializeaza unt, iaurt si smantana sub marca De Albalact.

Raraul SA a fost privatizata in anul 1994 intr-una din primele achizitii de tip MEBO (preluare de catre angajati si conducere) din industria romaneasca de lactate. Raraul este specializata in domeniul productiei de branzeturi, inclusiv produse traditionale tip cascaval, cas si urda, precum si in productia de lapte praf, unt si produse proaspete tip smantana, iaurt, lapte batut tip sana si lapte pentru consum.

In anul 2007, Raraul a inregistrat o cifra de afaceri de 16.182.876 lei si un profit net de 438.351 lei.