Astfel, in primele sase luni ale acestui an s-a realizat o crestere cu 19% a capacitatii de transport, fata de aceeasi perioada a anului 2008, in conditiile utilizarii aceluiasi numar de personal. Se estimeaza ca pe intreg anul 2009, cresterea productivitatii muncii sa inregistreze o crestere de aproximativ 33% fata de anul 2008.
Potrivit Metrorex in primul semestrul al anului 2009 a desfasurat activitati de exploatare a metroului.

Tronsonul Nicolae Grigorescu – Anghel Saligny a fost dat in exploatare la intreaga capacitate, tronsonul are o lungime de 4,7 km si patru statii. A fost reorganizata circulatia pe linia 1 (Pantelimon - Eroilor – Dristor) si linia 3 (Anghel Saligny – Eroilor – Preciziei), fara transbordare intre statiile Nicolae Grigorescu - Anghel Saligny si Eroilor – Preciziei.

"S-a trecut la circulatia simplificata a trenurilor pe magistrala 2 de metrou cu un singur mecanic (fara mecanic ajutor) si redistribuirea personalului rezultat pentru acoperirea necesarului pe magistralele 1 si 3.Au mai fost elaborate si s-au pus in aplicare noi grafice de circulatie in scopul diminuarii intervalului de circulatie al trenurilor de metrou la orele de varf de trafic (7.00-9.30 si 15.00-18.30) de la o medie de 4 - 5 minute la 3 - 4 minute" se arata in bilantul activitatii Metrorex, citat de NewsIn.

De asemenea, au fost redenumite sapte statii de metrou din cele 49 aflate in exploatare, fiind elaborata si aprobata in AGA o noua structura de organizare a societatii, in scopul imbunatatirii eficientei activitatii Metrorex, iar media zilnica a calatorilor transportati a fost de 450 – 500 mii calatori.

"A fost aprobat de Guvernul Romaniei Memorandumul, privind schimbarea Agentiei de Implementare pentru Proiectul de legatura a retelei de metrou cu Aeroportul Henri Coanda (Otopeni), in vederea finalizarii procedurilor pentru Acordul de Imprumut japonez in valoare de 300 mil. euro. Metrorex a preluat de la Primaria Municipiului Bucuresti « Studiul de Fezabilitate privind Proiectul de legatura a retelei de metrou cu Aeroportul Otopeni » si a fost lansata procedura de aprobare a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului mentionat" potrivit societatii.

DE asemenea, Metrorex a reluat procedurile cu BEI in vederea contractarii unui credit de 370 mil. euro necesar inceperii lucrarilor la linia 5 de metrou Drumul Taberei – Universitate.