Producatorul de vinuri Domeniile Ostrov a bugetat pentru anul acesta o investitie de 4 mil. euro, suma care urmeaza sa fie directionata spre actiuni de promovare ale produselor din portofoliu, atat in Romania, cat si Rusia, China Japonia si Thailanda, potrivit lui Marian Moise, director executiv al companiei.
Domeniile Ostrov detine in prezent 1.300 de hectare, din care 900 sunt pe rod, iar alte 300 vor fi replantate in 2010. In prezent, capacitatea de imbuteliere este de 20.000 de sticle pe zi, compania detinand 2 fabrici in Ostrov, judetul Constanta. In 2009, producatorul a investit 5 mil. euro intr-o noua unitate de productie. Astfel, investitiile in noua fabrica au crescut capacitatea de depozitare la 130.000 de hectolitri pe an.

Planul investitional, inca in derulare, a atins la finalul lui 2009 suma de aproximativ 20 mil. euro. Investitiile au fost incepute in 2006 pe trei directii de dezvoltare – reconversia plantatiilor, utiliaje si sisteme de irigatii, respectiv echipamente de vinificatie.

“Ne propunem ca intr-un interval de trei ani sa depasim 5% din piata romaneasca de vi, in privinta volumului. De asemenea, tintim vanzari de 10 mil. unitati in urmatorii doi ani pe segmentul vin imbuteliat”, spune Marian Moise (foto).

Compania se va concentra in perioada urmatoare pe accesarea canalelor de distributie, a retailului clasic si patrunderea in sectorul HoReCa. Pana in acest moment, Domeniile Ostrov a incheiat contracte cu distribuitori din 15 judete si se afla in negocieri cu marile lanturi de magazine.

“Analizand piata vinului, cea mai mare crestere s-a inregistrat in HoReCa, segment invadat de vinurile de import, iar produsele romanesti au avut de suferit. Noi ne dorim sa mergem in special pe zona medium-premium, insa nu vom ignora nici segmentul economic”, declara Moise.

Potrivit acestuia, consumul de vin in Romania este unul condus inca de impuls. Daca la nivelul Europei consumul anual se situeaza undeva la 60 litri per capita, in Romania acesta se plaseaza la 22-26 litri per capita. In plus, marea batalie pe care o au de castigat producatorii romani de vin nu se da intre ei, ci pe o piata mai larga, pe consumatorii care oscileaza intre vin si alte tipuri de bauturi, adauga Moise.

“Pe fondul investitiilor masive in promovare realizate de marii producatori de bere in ultimii ani, consumatorul de vin cu varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani aproape ca nu mai exista, el optand pentru bere”, explica directorul executiv Domeniile Ostrov.

Investitiile companiei din acest an se indrepta si spre dezvoltarea turismului in zona Ostrov, pentru acest obiectiv fiind alocate “cateva milioane de euro”, respectiv in deschiderea unei retele de magazine proprii, in franciza. Astfel, Domeniile Ostrov isi propune sa deschida in acest an intre 25 si 40 de magazine unde vor fi comercializate 8 sortimente de vinuri la vrac.

Domeniile Ostrov reprezinta brandul umbrela sub care se comunica gamele de vinuri ale companiei Ostrovit. Firma detine plantatiile localizate in zona Ostrov si Lipnita, situate in sud-vestul judetului Constanta, de-a lungul Dunarii. Soiurile cultivate sunt Merlot, Cabernet Sauvignon, Feteasca Neagra si Pinot Noir pentru vinurile negre. Pentru vinurile albe Domeniile Ostrov cultiva Sauvignon Blanc, Chardonnay, Pinot Gris, Feteasca Alba, Feteasca Regala si Cramposie. Primele game de vinuri care vor fi aduse pe piata in prima faza sunt Vinaria Ostrov, Premiat, Cosa di Vino, Domeniile Ostrov, Canaraua Fetii si Cetatea Durostorum.

Ostrovit mai detine 700 de hectare de pomi fructiferi si 200 de hectare de legume si fructe.

Principalii producatori de vin de pe piata din Romania sunt Vincon Vrancea, Murfatlar, Cotnari, Cramele Recas si Jidvei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri