Frosta este prezenta pe piata din Romania din anul 2000 si detine in portofoliu mai multe categorii de produse congelate: semi-preparate din peste, semi-preparate din carne de pasare, mancaruri gata preparate si legume congelate.

Daca in momentul intrarii companiei germane pe piata din Romania consumul anual de alimente congelate era de doar 0,4 kg per cap de locuitor, in 2009 acesta a ajuns la 3 kg per capita.

Frosta isi disputa, alaturi de Bonduelle si Iglo, o piata estimata la aproximativ 23 de milioane de euro. Pentru 2010 aceasta industrie ar putea afisa o crestere de 20%, preconizeaza Basalaj.

“In prezent, consumatorii inteleg mai bine care sunt beneficiile legumelor congelate, iar in prezent alimentele congelate sunt mult mai cautate pe piata din Romania decat acum un deceniu. Consumatorii romani incep sa-si dea seama ca alimentele congelate sunt alimente de calitate – fara pierderi ale valorilor nutritive”, afirma Adam Basalaj.

Potrivit acestuia, pe termen scurt compania isi propune “sa depaseasca volumul de vanzari al concurentei”. In plus, Frosta are in vedere deschiderea unei unitati de productie in Romania, insa nu a luat momentan o decizie in acest sens.

“Putem spune ca ne-am realizat toate planurile pe care le-am avut privind piata din Romania, respectiv sporirea distributiei cu sprijinul partenerilor nostri Agroalim Distribution. In continuare, ne vom concentra pe planurile de marketing”, completeaza Basalaj.

Frosta AG are 3 unitati de productie in Germania si o fabrica in Polonia, achizitionata de la Unilever in anul 1999. In plus, compania are reprezentante comerciale in Rusia, Romania, Cehia, Italia si Ungaria.