Astfel, restul populatiei (40%) foloseste butelia ca sursa de gaze, iar o mica parte (6%) nu foloseste deloc gazele naturale, potrivit unui studiu GFK Romania.

Studiul a analizat gradul de satisfactie al romanilor in legatura cu serviciile de electricitate si gaze naturale. Preturile ridicate, intreruperile dese ale curentului, presiunea slaba a gazelor precum si modalitatea de facturare sunt cauzele principale pentru care cei chestionati sunt nemultumiti de companiile furnizoare si distribuitoare de curent si gaze.

In privinta furnizorului de curent electric, mai mult de jumatate dintre romani spun ca sunt satisfacuti. 13% insa nu se declara multumiti, motivele fiind in special preturile ridicate si desele intreruperi sau defectiunile retelei, dar si lipsa de claritate si transparenta la facturare sau fluctuatiile de tensiune ale curentului electric. In 6% din cazuri, fluctuatiile de tensiune si intreruperile de curent au cauzat defectiuni ale aparatelor electronice sau electrocasnice.

In timp ce aproximativ 6 din 10 romani sunt multumiti de serviciile furnizorului de gaze naturale, 11% din populatie se declara nemultumiti in principal din cauza preturilor mari, dar si din cauza presiunii scazute, a procesului de facturare perceput ca neclar si existenta aerului pe conducta de gaze.

Media intreruperilor curentului electric in gospodarie - situatie datorata furnizorului - a fost de 4 in ultimul an, in timp ce intreruperea gazelor naturale a survenit in medie de 2 ori in ultimul an.

Informatiile provin din studiul Omnibus realizat de GfK Romania in luna martie 2010 pe un esantion de 1000 de persoane. Rezultatele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste.