Pe fondul cresterii peste asteptari din primele trei luni, lantul de restaurante KFC asteapta o crestere de circa 10% a cifrei de afaceri pentru anul in curs. “In 2010 estimam o cifra de afaceri de 160 milioane, in crestere cu circa 10% fata de anul precedent”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Marian Gogu (foto), brand manager KFC Romania.

Un alt factor determinant in avansul pe care l-a luat KFC in primele trei luni a fost si inghetarea preturilor. “In 2010 am schimbat putin politica de marketing si ne-am orientat catre tarife cat mai accesibile. Practic, am preferat sa pierdem din profit, dar sa mentinem constant numarul clientilor”, a declarat Gogu.

Chiar si asa, valoarea medie per tranzactie a inceput sa creasca usor. “In 2009, un an extrem de dificil, valoarea medie a bonului a scazut chiar si cu 20%, insa de la inceputul anului observam o crestere, dar de mici proportii”, mai spune seful KFC Romania.

Noi restaurante KFC in 2010

Dupa succesul celor doua locatii deschise in 2010, KFC are in plan inaugurarea altor restaurante in acest an. “De la intrarea pe piata locala KFC a deschis, in medie, 4-5 restaurante pe an. Este posibil ca anul 2010 sa il finalizam cu mai mult de 5 locatii noi”, declara seful KFC.

Acesta sustine ca, desi se confrunta cu foarte multe oferte, pe fondul scaderii drastice a pietei imobiliare, nu a semnat inca niciun contract. “Evaluam foarte multe oportunitati, dar nu am parafat nimic pana in prezent. Zonele unde KFC are mai putina acoperire sunt regiunea nord vestica (Satu Mare, Maramures) si zona Galati-Braila”, mai spune Gogu, care adauga ca cele mai mari vanzari din provincie sunt generate de Ardeal si litoral.

Noile restaurante vor fi localizate in principal stradale. “Este putin probabil sa mai mergem in centrele comerciale pentru ca nu se vor mai deschide altele prea curand. Luam in calcul deschiderea mai multor restaurante drive-thru, avand in vedere succesul inregistrat de singurul de pana acum, cel din Sibiu, deschis acum un an”, explica Gogu.

Discount-uri de pana la 20% prin renegocierea contractelor de chirie

Daca pentru locatiile deschise pe timp de criza, KFC a beneficiat de tarife foarte bune la chirie, lantul de restaurante a renegociat si contractele mai vechi. “Mare parte dintre restaurantele KFC sunt localizate in spatii inchiriate. Sunt locatori care ne-au acordat deja unele reduceri, dar valoarea discount-urilor difera de la locatie la locatie – pana la un maxim de 20%”, explica oficialul KFC.

Acesta sustine totusi ca planurile de dezvoltare ale companiei pe care o reprezinta depind in foarte mica masura de piata imobiliara. “Anul in care KFC a deschis cele mai multe locatii a fost 2008, cand piata imobiliara era foarte sus. Ne uitam la ce se intampla pe piata chiriilor, insa daca o zona reprezinta interes pentru noi, deschidem in orice conditii”, sustine Gogu.

2010 pe piata restaurantelor – intre falimente si branduri noi

Falimentele raportate anul trecut pe piata restaurantelor vor continua si anul acesta, potrivit oficialilor KFC. “Piata va mai suferi schimbari si anul acesta pentru ca falimentele care s-au declansat in 2009 vor continua si in acest an”, estimeaza Gogu.

Golurile lasate de aceste eventuale falimente ar putea fi completate de branduri noi care ar putea intra pe piata locala in 2010. “Pe fondul scaderii chiriilor este posibil sa vedem branduri noi pe piata locala pana la finele anului”, mai spune oficialul KFC.

KFC in Romania

- 1.000
de angajati

- 38 de restaurante, dintre care 17 in Capitala

- 27 restaurante in centre comerciale, 10 stradale si 1 drive-thru

- restaurantele cu cele mai mari vanzari: KFC AFI Palace, KFC Unirea si KFC Magheru

- cele mai vandute produse: crispy strips (fasii din piept de pui picante), aripioare picante si pui nepicant

- cifra afaceri 2009: 146,7 milioane lei

- cifra afaceri estimata pentru 2010: 160 milioane lei