Astfel, decizia patronilor din FORT este determinata de "starea dezastruoasa a infrastructurii rutiere, in contrast direct cu cuantumul mare al taxelor de utilizare a drumurilor si de neplata datoriilor statului catre operatorii de transport persoane si amanarea nejustificata a masurilor privind compensarea directa a datoriilor inregistrate de stat catre agentii economici cu cele datorate de acestia statului", citeaza NewsIn.

Totodata, membrii FORT sunt nemultumiti de "neaplicarea rapida si eficienta a masurilor ce privesc eliminarea concurentei neloiale si a fenomenului de frauda fiscala din transporturile rutiere si de neaplicarea masurilor concrete cu privire la depasirea greutatii la transportul marfurilor pe drumurile publice".

Transportatorii spun ca au constatat o lipsa de corelare intre masurile discutate si agreate cu Ministerul Transporturilor si celelalte ministere ce au legatura cu acest domeniu de activitate, respectiv Ministerul de Interne si Ministerul de Finante.

Citeste si:

"Operatorii de transport inregistreaza pierderi financiare importante, activitatea lor fiind grav afectata de lipsa de interes a guvernului fata de aplicarea unor masuri extrem de simple, ce ar putea sa salveze de la dezastru singura ramura a economiei ce reuseste, in mod constant, sa aduca bani la bugetul de stat, efectuand, in acelasi timp, si servicii fara de care societatea sau economia nu pot functiona normal", au precizat reprezentantii FORT.

Acestia mai spun ca, numai in perioada septembrie 2008 - iunie 2010, peste 40% dintre operatorii de transport fie si-au inchis activitatea, fie au intrat in insolventa.