"Desi majoritatea recunosc multe dintre caracteristicile produselor bio, atunci cand spun ca au consumat astfel de produse, cei mai multi se refera la legume si fructe cumparate din supermarketuri sau din piata. Insa, pe piata romaneasca legumele si fructele proaspete bio sunt foarte rare. Astfel, cei mai multi «consumatori» de bio sunt, de fapt, consumatori de fructe si legume mai mult sau mai putin naturale si nu consumatori de produse bio certificate", potrivit studiului realizat de compania de cercetare Cult Market Research.

Intrebati ce inteleg prin produse bio, 94% dintre respondenti le asociaza cu produsele sanatoase sau netratate cu pesticide, 92% considera ca nu contin chimicale sau sunt naturale, iar 84% cred ca au calitatea de a nu polua mediul.

Totodata, 83% dintre respondenti considera ca produsele ecologice nu contin conservanti, in timp ce 34% cred ca sunt produse traditionale, iar 30% vegetale. Alti 5% nu stiu sau nu sunt siguri de semnificatia termenului.

In acest context, piata locala a produselor bio nu depaseste 1% din consumul total, in timp ce in alte tari, precum Germania, produse bio acopera 5% din piata.

Intrebati ce inteleg prin mancare de calitate, pentru mai mult de doua treimi dintre participantii la studiu hrana de calitate trebuie sa fie sanatoasa. Acest criteriu se refera la efectul mancarii asupra organismului, respectiv sa nu provoace diverse afectiuni si sa nu ingrase.

Citeste si:

Al doilea criteriu de care tin seama peste jumatate dintre subiectii studiului este legat de orginea produselor alimentare pe care le consuma (sa fie naturale).

Doar o treime dintre respondenti suprapun cele doua criterii, adica spun ca mancarea ar trebui sa fie si sanatoasa si naturala, atunci cand se gandesc la mancarea de calitate.

Cult Market Reserarch este o companie de cercetare specializata in cercetari sociale si de marketing, consultanta si comunicare.