Francezii de la Bricostore, prezenti pe piata locala de bricolaj din 2002, estimeaza pentru 2010 o scadere cu 15% a businessului din Romania, in conditiile in care criza a redus veniturilor clientilor, iar compania nu a mai deschis un magazin din iunie 2009.
Retailerul a avut o cifra de afaceri 178,3 milioane de euro in 2009, iar o diminuare cu 15% in acest an s-ar traduce intr-o cifra de afaceri de 151,5 milioane de euro.

Bricostore ocupa locul al treilea in topul jucatorilor din bricolaj in functie de numarul de magazine si de cifra de afaceri, in spatele Praktiker si Dedeman.

Compania trebuia sa deschida un magazin in 2010, intr-un parc de retail din Drobeta-Turnu Severin, insa investitiile au fost stopate in faza incipienta.

“In cazul in care chiar doream sa deschidem magazinul, depuneam efort si il inauguram in decembrie, insa am considerat ca este mai bine sa asteptam pana in primavara anului viitor, avand in vedere ca iarna nu este o perioada foarte buna pentru vanzari. Pana acum, am ridicat doar stalpii magazinului”, spune Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore Romania, ce se afla la sefia sudsidiare locale a grupului francez inca din 2002.

La finalizarea proiectului, Bricostore se va afla printre alte branduri importante, printre care se numara Carrefour, Deichmann sau New Yorker.

De asemenea, oficialii retailerului anuntasera ca vor sa deschida un magazin si in Deva. Procesul de constructie al unitatii din Deva nu a inceput din cauza ca tot proiectul parcului de retail in care urma sa fie localizat magazinul Bricostore a intrat in stand-by.

In contextul actual, 2010 va deveni primul an in care Bricostore nu deschide nici macar un magazin in Romania. Comparativ, 2008 a fost cel mai bun an al francezilor, din punct de vedere al deschiderilor de magazine.

“In 2008 a fost o experienta nefericata faptul ca am deschis cinci magazine de dimensiune mari in orase mici, astfel incat capacitatea de desfacere a devenit mai mare decat ceea ce ne trebuia. Acum am invatat din acea experienta si nu o vom mai repeta”, mentioneaza Pleska.

Chiar daca nu s-a extins, compania a incercat sa imbunatateasca serviciile oferite clientilor, precum si sa consolideze relatia cu partenerii de afaceri.

“Nu cred ca este foarte important sa ai doar o retea foarte mare de magazine, dar nu esti profitabil. In plus, Bricostore este o companie mult mai mica decat alti jucatori din bricolaj care dispun de resursele financiare necesare pentru a se extinde mai rapid”, adauga Pleska.

Directorul general al companiei mai spune ca una din cele mai mari temeri ale sale, pentru urmatorii ani, este reprezentata de dezvoltarea celorlalte retele concurente.

Bricostore a intrat pe piata locala in 2002, cand a deschis primul magazin in cartierul Militari (Bucuresti).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri