Retailerul a avut o cifra de afaceri 178,3 milioane de euro in 2009, iar o diminuare cu 15% in acest an s-ar traduce intr-o cifra de afaceri de 151,5 milioane de euro.

Bricostore ocupa locul al treilea in topul jucatorilor din bricolaj in functie de numarul de magazine si de cifra de afaceri, in spatele Praktiker si Dedeman.

Compania trebuia sa deschida un magazin in 2010, intr-un parc de retail din Drobeta-Turnu Severin, insa investitiile au fost stopate in faza incipienta.

“In cazul in care chiar doream sa deschidem magazinul, depuneam efort si il inauguram in decembrie, insa am considerat ca este mai bine sa asteptam pana in primavara anului viitor, avand in vedere ca iarna nu este o perioada foarte buna pentru vanzari. Pana acum, am ridicat doar stalpii magazinului”, spune Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore Romania, ce se afla la sefia sudsidiare locale a grupului francez inca din 2002.

La finalizarea proiectului, Bricostore se va afla printre alte branduri importante, printre care se numara Carrefour, Deichmann sau New Yorker.

De asemenea, oficialii retailerului anuntasera ca vor sa deschida un magazin si in Deva. Procesul de constructie al unitatii din Deva nu a inceput din cauza ca tot proiectul parcului de retail in care urma sa fie localizat magazinul Bricostore a intrat in stand-by.

Citeste si:

In contextul actual, 2010 va deveni primul an in care Bricostore nu deschide nici macar un magazin in Romania. Comparativ, 2008 a fost cel mai bun an al francezilor, din punct de vedere al deschiderilor de magazine.

“In 2008 a fost o experienta nefericata faptul ca am deschis cinci magazine de dimensiune mari in orase mici, astfel incat capacitatea de desfacere a devenit mai mare decat ceea ce ne trebuia. Acum am invatat din acea experienta si nu o vom mai repeta”, mentioneaza Pleska.

Chiar daca nu s-a extins, compania a incercat sa imbunatateasca serviciile oferite clientilor, precum si sa consolideze relatia cu partenerii de afaceri.

“Nu cred ca este foarte important sa ai doar o retea foarte mare de magazine, dar nu esti profitabil. In plus, Bricostore este o companie mult mai mica decat alti jucatori din bricolaj care dispun de resursele financiare necesare pentru a se extinde mai rapid”, adauga Pleska.

Directorul general al companiei mai spune ca una din cele mai mari temeri ale sale, pentru urmatorii ani, este reprezentata de dezvoltarea celorlalte retele concurente.

Bricostore a intrat pe piata locala in 2002, cand a deschis primul magazin in cartierul Militari (Bucuresti).