Practic, americanii au mai pasuit cu cateva luni societatea Romaero, pentru ca hangarul trebuia sa fie deja pus la punct. Ratarea contractului cu Lockheed Martin ar insemna intrarea societatii in faliment, pentru ca acest contract aduce cele mai mari venituri societatii din Baneasa.

In noiembrie 2004 intre guvernul Romaniei si firma americana a fost incheiat un contract ce prevedea modernizarea celor patru aeronave C-130 Hercules din dotarea Aviatiei Militare Romane, dar si a avioanele de acest tip care vor fi achizitionate pana in 2007. Cele doua companii au semnat contractul cadru de colaborare pentru trei ani, in valoare de 30 milioane dolari. Initial, fosta conducere a MEC a alocat circa 220 miliarde lei pentru acest proiect, dar la inceputul acestui an societatea s-a trezit ca nu are nici un ban in buzunar. Nimeni nu a putut sa explice coerent aceasta situatie. A fost nevoie de proteste sustinute ale sindicatului din Romaero, pentru ca MEC sa aloce 52 miliarde lei vechi de la buget pentru achizitionarea de utilaje necesare mentenantei avioanelor Hercules.

Sindicalistii au acuzat atunci ca exista grupuri imobiliare interesate de fa-limentarea societatii pentru a pune mana pe terenul din Baneasa pe care sa realizeze diverse proiecte imobiliare.

In a doua jumatate a acestui an societatea a fost omisa de pe o lista cu firmele din industria de aparare care urmeaza sa fie privatizate. Aceasta pentru a fi scoasa de sub administrare speciala si a face posibila vanzarea de terenuri si active ale companiei. A fost nevoie de interventia sindicatelor din Romero pentru ca omisiunea din hotararea de Guvern sa fie corectata rapid de Ministerul Economiei si Comertului, printr-un ordin al ministrului Codrut Seres. Liderul sindical Dan Chelaru spune ca exista grupuri de interese in Ministerul Economiei, pe care nu le-a nominalizat, care vor in continuare ca societatea sa falimenteze.

Totusi, societatea vinde o serie de active si terenuri, dar oficialii companiei au precizat ca este vorba despre bunuri pe care Romaero nu le mai utilizeaza, astfel incat acestea pot fi o sursa de venituri pentru necesitatile investitionale sau pot fi schimbate cu alte active necesare activitatii firmei. Directorul general Dan Vulcan a enumerat o statie de transformare pe care Romaero intentioneaza sa o vanda operatorului, compania Electrica, dar si o "gospodarie de apa", pe care firma vrea sa o cedeze companiei Metav. El sustine ca acest din urma activ nu este utilizat de Romaero. Unitatea a fost construita inainte de 1990 in participatie cu Metav, fiind amplasata intre cele doua societati. De asemenea, Romaero doreste sa primeasca o platforma aflata in proprietarea aeroportului Baneasa, si pentru care ofera la schimb alte doua terenuri neutilizate in prezent.

Compania Romaero va fi scoasa la privatizare in circa doua luni, iar strategia de trecere in proprietate privata va viza preluarea societatii de un investitor strategic, si nu vanzarea pe bucati pentru valorificarea terenurilor pe care este amplasata, au declarat oficialii companiei. "In acest moment in strategie nu exista o astfel de idee, a vanzarii bucata cu bucata", a spus presedintele consiliului de administratie al societatii, Aurel Cazacu

Potrivit reprezentantilor societatii, firma isi achita datoriile curente, iar in ceea ce priveste restantele, situate la o valoare de 5 milioane lei noi, exista grafice de reesalonare incheiate cu toti creditorii. Esalonariile sunt facute pentru perioade cuprinse intre sase luni si trei ani. Pentru anul in curs este estimata o cifra de afaceri de 13 milioane dolari, iar pentru 2006 se preconizeaza dublarea acesteia.

Oficialii companiei au declarat ca exista circa 15 - 20 de societati care au depus scrisori de intentie pentru privatizare. Cifra de afaceri estimata pentru anul in curs depaseste 13 milioane dolari, iar pentru anul 2006 se preconizeaza o crestere a acesteia cu peste 50 la suta.