"Estimez ca in prezent capacitatea de productie de vopsea din Romania este de aproximativ 700.000 de tone. Atunci cand vom ajunge la un consum comparabil cu media europeana vom reusi sa utilizam circa 60% din aceasta capacitate. In aceste conditii nu cred ca mai este cineva interesat sa construiasca fabrici de vopsele in Romania. Daca vor veni alti jucatori, probabil ca vor apela la achizitii, principalii vizati fiind producatorii controlati de fonduri de investitii", a declarat reprezentantul companiei controlate de grupul elen Druckfarben, potrivit Mediafax.

Un exemplu in acest sens poate fi grupul olandez Akzo Nobel, cel mai mare producator de vopseluri din lume, care a anuntat anul trecut ca discuta cu mai multe fonduri de investitii achizitia unei companii cu acelasi obiect de activitate din Romania. Tranzactia va avea loc cel mai devreme in 2011.

Mitea a adaugat ca piata de vopsea este disputata de aproximativ 180 de producatori, dar o parte dintre micii jucatori, care nu dispun de resurse financiare, vor disparea.

"Vom asista la disparitia micilor producatori, care nu au nici tehnologii, nici resursele pentru a se adapta noilor cerinte pentru segmentul vopselelor. Exista unele standarde introduse in 2009 care prevad limite mult mai scazute ale compusilor organici volatili. Ca sa produci asa ceva ai nevoie de tehnologii, de know-how si de resurse financiare", a explicat reprezentantul Druckfarben.

Alta problema care va afecta jucatorii de mici dimensiuni este legata de stocul limitat de materii prime si cresterea preturilor acestora, furnizorii fiind interesati in aceste conditii sa satisfaca in primul rand cererea companiilor mari.

Mitea a estimat ca piata a scazut anul trecut de la 150- 170 milioane euro in 2009 la 136 milioane euro, iar in acest an ar putea stagna sau creste usor.

"Dupa venirea crizei multe proiecte imobiliare deja incepute au fost inghetate sau abandonate, din cauza lipsei finantarii. Pe de alta parte, constructiile incepute in 2010 vor fi terminate, pentru ca nimeni nu a mai dat finantari fara acoperire in aceasta perioada. Ca deductie logica, ce s-a inceput anul trecut va ajunge in toamna anului 2011 la stadiul de finisaj, insa in semestrul intai vanzarile de vopsea vor fi in continuare sustinute de segmentul renovarilor", a spus reprezentantul Druckfarben.

Citeste si:

Compania a finalizat in 2007 o unitate de productie, la Magurele, judetul Ilfov, in urma unei investitii de noua milioane de euro. Fabrica produce vopsele, lacuri, tencuieli, emailuri si baituri.

Vanzarile Druckfarben Romania, care cuprinde doua divizii - de cerneluri tipografice si vopsea - au stagnat anul trecut la aproximativ 13,5 milioane euro.

Divizia de vopsea a inregistrat vanzari de 5 milioane euro, de la 4,4 milioane euro in 2009, iar in 2011 ar putea inregistra un avans de circa 20%, a spus Mitea.

Principalii factori care au influentat pozitiv dinamica vanzarilor de vopsea au fost extinderea gamelor existente si introducerea unor produse noi, diversificarea retelei de distributie si a exporturilor, precum si actiunile de promovare.

"Am dezvoltat exportul prin subsidiarele grupului din Bulgaria si Serbia, iar in acest an vom intra si pe piata din Republica Moldova. In plus, negociem intrarea in mai multe retele de bricolaj", a afirmat Mitea.

Bugetul de marketing a fost de 300.000 de euro anul trecut, iar in acest an este prevazuta suma de 500.000 de euro, care poate fi suplimentata pana la 800.000 de euro, in functie de vanzari si evolutia pietei. Compania a alocat anul trecut fonduri pentru suplimentarea celor 200 de masini de colorat cu 35 de unitati noi.

Druckfarben Romania are 36 de distribuitori si este una dintre companiile importante de pe piata, alaturi de Fabryo Corporation, Policolor, Kober, Deutek, Daw Benta Romania, Atlas Corporation si Sarcom.