Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a inaugurat, la Geoagiu, judetul Hunedoara, santierul de constructie a lotului 1 al autostrazii Orastie - Sibiu, care face parte din Coridorul Pan-european IV Nadlac – Constanta, informeaza Mediafax.

Boagiu a declarat ca pentru prima oara constructorilor de autostrada din Romania li se cere sa lucreze si pe timpul iernii.

"Intram intr-o perioada noua, o era noua as spune, pentru ca decizia pe care am luat-o este cea de a lucra si pe timp de iarna acolo unde avem lucrari care pot fi executate la temperaturi scazute. Apreciez mobilizarea multora dintre constructori care deja identifica solutiile tehnice sa putem sa lucram la -1,-2, -3 si chiar la - 8 grade Celsius", a spus Boagiu.

Ea a stat de vorba cu directorul de proiect de la lotul 1 al portiunii de autostrada Orastie - Sibiu, Marius Mitrofan, si i-a spus ca deja alti constructori au facut teste de turnare a asfaltului la - 8 grade Celsius si rezultatele au aratat ca se poate lucra.

"O companie a testat asfalt la - 8 grade Celsius. Au facut testele ai nostri de la calitate si a iesit foarte bine, deci nu avem nicio problema sa stam peste iarna", a spus ministrul Transportului.

Mitrofan i-a raspuns ca o sa fie "un singur anotimp in constructii".

Citeste si:

Intrebat daca se poate lucra la temperaturi sub limita inghetului, Mitrofan a spus: "Sunt lucrari cu specific pe timp friguros. Exista un normativ care permite acest lucru. Nu pot sa spun ca se poate lucra la - 30 de grade Celsius, dar in anumite conditii se pot executa lucrari, terasamente la aceeasi calitate ca si in perioada calduroasa".

Lotul 1 al autostrazii Orastie - Sibiu traverseaza judetele Hunedoara si Alba, avand o lungime de 24,11 kilometri.

Lucrarea este contractata in asociere de compania Strabag si are ca termen de executie luna aprilie a anului 2013.

Lotul 1 al autostrazii Orastie - Sibiu porneste de la nodul Orastie si se intinde pana la nodul rutier Sebes Vest.
Contractul de proiectare si executie al acestui tronson se ridica la 551.041.792,37 de lei (fara TVA), dintre care 468.385.523,51 lei contributia Comisiei Europene si 82.656.268,86 lei contributia Guvernului Romaniei.

Vezi cum arata din avion viitoarele autostrazi din Romania.

Video: Cum arata din avion viitoarele autostrazi din Romania

Video: Cum arata din avion viitoarele autostrazi din Romania