Metodele de fidelizare a angajatilor romani au cunoscut in ultimii ani o diversificare complexa, tichetelor de masa adaugandu-se in timp in unele companii alte beneficii salariale: abonamente de sport sau la clinicile medicale, bonusuri de vacanta. In acelasi timp, angajatii romani au devenit mai interesati de oportunitatile de promovare, de atributiile postului sau de programul mai lejer la locul de munca.

Aceste noi cerinte din partea angajatului autohton au dus la scaderea salariului de baza in ponderea pachetului salarial al angajatilor romani, de la 89% in urma cu un an la 84% in acest an, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanta PricewaterhouseCoopers (PwC), citat de NewsIn. Printre beneficiile acordate angajatilor care au crescut in 2006 sunt tichetele de masa si asigurarile de viata, pe cand abonamentele la clinici medicale private au ramas neschimbaste iar abonamentele de sport au scazut.

“Companiile din Romania au inceput sa se orienteze catre stimularea angajatilor si plata performantei. Atat angajatorii, cat si angajatii s-au obisnuit cu existenta beneficiilor care se diversifica continuu astfel incat prima de vacanta, abonamentele de sport si la o clinica privata au devenit comune multor organizatii autohtone. Estimez ca angajatii romani vor deveni mai pretentiosi, iar bonusurile variabile (in functie de performante) vor fi tot mai variate si originale,” declara recent pentru Wall-Street, Liviu Dumitrascu, CEO eJobs, liderul recrutarii online din Romania.

Studiul PwC este intarit de rezultatele actualului sondaj al Wall-Street, 47,33% dintre cititorii nostri care au raspuns considerand ca salariul reprezinta principalul argument care i-ar putea determina sa isi schimbe locul de munca. Oportunitatile de promovare au intalnit 17,03% din raspunsuri in timp de deschiderea unei afaceri proprii ocupa pozitia a treia in aceasta ordine cu 8,48% din optiuni.

Beneficiile extra-salariale preferate de angajatii romani sunt bonusurile, asigurarile de viata, abonamentele la clinicile private de sanatate sau tichetele de masa. Bonusul de vacanta a fost principala optiune a cititorilor Wall-Street in cadrul unui alt sondaj al publicatiei noastre, acesta fiind urmat abonamentele de sanatate si asigurarile de viata.

Bonusul de vacanta si abonamentul la o clinica medicala, preferatele angajatilor romani

Bonusul de vacanta si abonamentul la o clinica medicala,...

Salariatii marilor companii o duc bine

Citeste si:

Salariile medii brute ale managerilor au crescut cu 610 lei in ultimul an, pana la 11.650 lei pe luna in 2006, iar salariul mediu brut al specialistilor a ajuns la 3.190 lei pe luna in 2006, cu 470 lei mai mare fata de anul anterior.

In management-ul departamentelor, cele mai mari cresteri salariale fata de anul anterior au fost in departamentele de IT si de logistica. Astfel, salariul mediu brut lunar al unui manager de logistica a crescut cu 2.440 lei in 2006 fata de anul anterior, pana la 6.710 lei, iar un manager IT castiga in acest an, in medie lunar, un salariu brut cu 1.850 lei mai mare fata de 2005 si are un salariu mediu brut de 11.200 lei. Salariu mediu brut al unui manager al departamentului de marketing este mai mare cu 1.520 lei mai mare in 2006 fata de anul anterior si a ajuns in acest an la 10.000 lei.

In ceea ce priveste noii angajati, studiul PwC a aratat ca salariul "debutantilor", a crescut in ulimul an fata de 2005. O persoana nou intrata pe piata muncii are in 2006 un salariu mediu brut de 1.420 lei, iar un "debutant" cu studii superioare castiga, in medie, 2.070 lei brut pe luna.

"Studiul din acest an cuprinde date salariale si informatii despre politicile de resurse umane furnizate de 140 de companii pentru 150.000 de salariati", se arata in comunicatul PwC. Studiul a acoperit 500 de posturi din 10 sectoare de activitate economica, majoritatea companiilor participante fiind multinationale sau companii romanesti de top in domeniile respective.

Printre cele 140 de companii participante se afla 18 banci, 19 companii de IT&C, patru companii de asigurari, 36 companii farmaceutice, 11 firme de retail, 23 de societati industriale, cinci dealeri auto, sase companii din industria auto si 20 de companii din sectorul hotelier si bunuri de larg consum. Cifrele furnizate reprezinta mediile salariilor de baza lunare brute furnizate de participanti.

PricewaterhouseCoopers este una este una din cele patru mari companii multinationale de servicii profesional, celelalte trei fiind Deloitte, KPMG si Ernst &Young. PricewaterhouseCoopers ofera servicii de audit, consultanta financiara, fiscala, juridica, de managementul afacerii, in tranzactii, in resurse umane si in riscul intreprinderii.