O decizie a UE privind controversata taxa auto de prima inmatriculare ar putea veni peste un an si jumatate, in urma unor proceduri europene indelungate, daca Romania nu ar elimina din legislatia ei aceast taxa, a declarat pentru NewsIn Maria Assimakopoulou, purtatorul de cuvant al comisarului pentru taxe si impozite Laszlo Kovacs.

"Taxa auto este incompatibila cu articolul 90 al Tratatului European, dar Comisia Europeana asteapta ca Romania sa schimbe legislatia in acest sens", a declarat Maria Assimakopoulou, purtatorul de cuvant al comisarului european pentru taxe si uniune vamala.

Nu a fost insa cazul ca executivul european sa se sesizeze, intrucat Romania de-abia a devenit membru al UE si ii lasa timpul sa mai faca schimbari de legislatie incompatibile cu prevederile europene din domeniu, a precizat Assimakopoulou, adaugand ca executivul european "nu are scop sa pedepseasca" un stat membru, ci sa coopereze cu acesta. Daca insa modificarile nu vor avea loc, atunci va incepe o "procedura de infringement".

Aceasta consta in trimiterea unor scrisori de avertizare Guvernului de la Bucuresti si va astepta doua luni ca acesta sa ia masuri. Daca dupa aceasta perioada de timp taxa nu este scoasa din legislatie, Comisia trimite un alt document - reason of opinion - in care explica de ce prevederea respectiva este in contradictie cu cele stipulate la nivel comunitar si ce anume si cum trebuie schimbat. Autoritatile de la Bucuresti au la dispoziie alte doua luni pentru a se conforma cerintelor europene.

In cazul in care autoritatile romane ar refuza sa anularea taxei auto, Comisia Europeana ar da in judecata statul roman. Dupa o decizie a Curtii Europene de Justitie si in cazul unui verdict nefavorabil Romaniei, statul roman ar trebui sa schimbe legislatia. insa, daca refuza si de aceasta data, Comisia poate face apel si, in urma deciziei Curtii Europene de Justitie, Bucurestiul ar trebui nu numai sa schimbe legislatia, cat si sa suporte penalitati financiare substantiale.

"Este un proces indelungat, ia mult timp, poate un an, un an si jumatate", a spus Maria Assimakopoulou, adaugand ca este o problema pe care executivul european a avut-o si cu Polonia si Ungaria.

Citeste si:

In cazul lor, cele doua state au incercat sa faca anumite modificari, care nu au fost cele agreate de Comisie, iar procedura nu este inca finalizata, potrivit purtatorului de cuvant al executivului european.

Assimakopoulou a mai spus ca inca nu au fost trimise scrisorile de avertizare catre autoritatile romane, ca Romania are timp sa faca aceasta modificare legislativa, dar nu a putut preciza cat timp are la dispozitie. "Oricum, Comisia este informata despre aceasta problema, o urmareste si asteapta masuri din partea autoritatilor de la Bucuresti. Nu pot insa sa va spun pentru cat timp", a spus oficialul european.

Raportul Comisiei Europene din septembrie 2006 arata ca taxa de inmatriculare a autoturismelor, care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007, este incompatibila atat cu Tratatul de aderare a Romaniei, cat si cu jurisprudenta Curtii Europene de Justitie. "Singurul neajuns al legislatiei fiscale romanesti este introducerea noii taxe pentru inmatriculare care contravine legilatiei europene", a fost formularea expertilor europeni.

Cum a ajuns taxa de prima inmatriculare in Codul Fiscal

Cum a ajuns taxa de prima inmatriculare in Codul Fiscal

Cum a ajuns taxa de prima inmatriculare in Codul Fiscal

In primele noua zile ale anului, doar cinci inmatriculari auto cu noile taxe

In primele noua zile ale anului, doar cinci inmatriculari auto cu noile taxe

In primele noua zile ale anului, doar cinci inmatriculari auto cu...