Lucrarile la Podul Calafat-Vidin vor incepe in anul 2008, partea romana urmand sa realizeze infrastructura rutiera si feroviara a podului care va lega Romania de Bulgaria, a afirmat la Ruse, ministrul transporturilor, Radu Berceanu.

"Aveam nevoie de proiectul podului, proiect in functie de care putem face si noi planurile pentru realizarea infrastructurii rutiere si feroviare. Bulgaria va incepe lucrarile din iunie 2007, cu termen de finalizare in 2010. Noi avem nevoie de aproximativ zece luni pentru realizarea proiectului", a explicat Berceanu, citat de NewsIn.

Ministrul de resort a declarat ca vor fi executate reparatii si imbunatatiri ale infrastructurii rutiere si feroviare de pe Coridorul Pan European IV, care va ajunge pana la Calafat. Potrivit lui Berceanu, de la Autostrada Timisoara- Lugoj se va ajunge la Drobeta Turnu Severin, Craiova si Calafat pe drumul national existent, acest drum urmand sa intre in reparatii capitale.

"Cu cat traficul va creste si va ajunge la 20 de mii de masini pe zi, vom fi nevoiti sa facem o autostrada aici. Deocamdata este doar o initiativa mai indepartata, urmand ca pregatirile pentru constructia autostrazii sa inceapa atunci cand traficul va ajunge la zece mii de masini pe zi", a precizat Berceanu.

Citeste si:

Din bugetul prevazut pe anul 2007, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a decis alocarea a 700.000 lei pentru constructia podului care va face legatura intre orasul bulgaresc Vidin si orasul Calafat, se arata intr-un comunicat de presa remis luni de MTCT.

Romania si Bulgaria au semnat, la Sofia, la 31 iulie 2006, acordul privind trecerea frontierei a persoanelor, mijloacelor de transport, echipamentelor si materialelor, in procesul de constructie si dare in exploatare a noului pod mixt (rutier si feroviar) de frontiera, intre cele doua tari, peste fluviul Dunarea.

Podul care urmeaza sa fie construit va fi finantat cu ajutorul unui grant ISPA in valoare de 70 de milioane de euro, al unui imprumut de 70 de milioane de euro de la Banca Europeana de Investitii, unui grant de doua milioane de euro si a unui imprumut de 18 milioane de euro de la Banca Germana pentru Dezvoltare (KFW), unui grant de cinci milioane de euro de la Agentia Franceza pentru Dezvoltare (ADF) si cu suma de 60,76 de milioane de euro, alocata de guvern din bugetul Bulgariei. Cele zece milioane de euro necesare pentru cercetare, design si consultanta sunt asigurate de granturi de la AFD si KFW, de la programele de preaderare europeana PHARE si ISPA si de bugetul de stat.

Infrastructura de acces la pod, de pe teritoriul romanesc, va insemna construirea a 8,7 km de drum, din care 3 km de autostrada cu doua benzi pana la drumul national Craiova-Calafat. Calea ferata se va intinde pe 3,3 km de la capatul podului pana la calea ferata existenta Golenti-Calafat. Termenul de finalizare a lucrarilor este 2009. Podul ar trebui sa fie gata in 2010, iar pana in 2030 ar trebui sa aiba o capacitate de transport de 8.400 vehicule si de 30 de trenuri. Bulgaria si Romania sunt legate printr-un singur pod pe deasupra Dunarii, intre orasele port Ruse si Giurgiu, in timp ce orasele Vidin si Calafat, sunt unite doar printr-un traseu de feribot.