"In 2007, de la buget am primit asigurari ca vom primi din Fondul de Dezvoltare 400 milioane de euro. Hotararea nu a fost emisa pentru ca nu sunt gata normele metodologice. Astazi (marti, n.r.) nu au fost aprobate in Guvern", a anuntat la sfarsitul sedintei de Guvern, ministrul transporturilor, Radu Berceanu, citat de NewsIn. Fondul National de Dezvoltare (FND) include toate sumele obtinute din privatizare, aflate in contul trezoreriei statului, si trebuie sa finanteze proiecte de infrastructura, necesitatile provocate de retrocedarea sau restituirea activelor imobiliare si prefinantarea sau cofinantarea programelor din fonduri europene.

Conform ordonantei privind infiintarea FND, "in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare, Guvernul, la propunerea MFP, va aproba normele metodologice de aplicare a ordonantei". Ordonanta a intrat in vigoare pe 27 decembrie 2006.Discutiile privind infiintarea FND au inceput din vara anului 2006, iar la elaborarea bugetului pentru 2007, Ministerul transporturilor, nemultumit ca bugetul alocat este insuficient pentru realizarea marilor proiecte de infrastructura, a primit asigurari de la Finante ca va obtine suplimentari bugetare din banii din privatizare, prin intermediul FND.

Fondul a fost infiintat, insa, doar cu trei zile inainte de incheierea anului, iar normele de aplicare nu sunt gata nici in prezent. FND nu este, insa, operational, iar proiectele nu pot fi aprobate pana la aparitia normelor de aplicare a ordonantei. Sumele din privatizare, aflate in conturile Trezoreriei, sunt de 1.969.636.882 lei, 2.720.747.561 euro si 24.444.040 dolari (in total circa 3,3 miliarde euro).

Cea mai mare parte a sumei, circa 2,2 miliarde euro, provine din privatizarea BCR. Conform ordonantei FND, sumele vor fi virate ordonatorilor de credite prin hotarari de guvern, iar, lunar, acestia vor raporta MFP modul de utilizare a sumelor alocate.