Reprezentantii consortiului vor prezenta proiectul de constructie a coridorului, urmand sa analizeze impreuna cu operatorii feroviari evolutia dezvoltarii serviciilor europene de transport pe cale ferata catre si din Romania, precum si sprijinul pe care il poate acorda Portul Constanta proiectului Retrack.

"Consortiul face studii privind dezvoltarea si implementarea unui proiect pentru realizarea unui coridor feroviar de la Rotterdam la Constanta si in zona Marii Negre, pana in Turcia si Ucraina. Proiectul are un potential urias, creand un coridor pentru transportul marfurilor intre Europa de Vest si Europa de Est. Cu acest nou concept de transport de marfa, partenerii in consortiul Retrack vor sa demonstreze ca noul coridor transeuropean poate fi o alternativa competitiva la transportul rutier", se mai arata in comunicatul Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta.

Coridorul feroviar va face legatura intre portul Constanta si Rotterdam si va trece prin Polonia, Republica Ceha, Slovacia, Ungaria si Austria. in acest fel, se va asigura legatura directa pentru transportul de marfa intre statele vechi membre UE, Olanda, Germania, Grecia, si tarile noi intrate, Romania si Bulgaria, precum si candidata la UE, Turcia.

Consortiul european Retrack a fost infiintat in inceputul acestui an, la initiativa unui grup de operatori de cale ferata, specialisti IT si organizatii de cercetare dezvoltare.