"Acest proiect ne arata cum nu trebuie lucrat. in primul rand, s-au schimbat conditiile pentru caietele de sarcini in timpul derularii procedurilor pentru licitatie. Ordinul pentru inceperea lucrarilor a fost anuntat, dar nu a fost transmis constructorilor, iar firmele de constructii au fost puse sa defileze prin Bucuresti cu utilajele", a explicat Ludovic Orban, citat de NewsIn

Acesta a adaugat ca nu au fost facute exproprierile pentru a permite constructorilor sa execute lucrarile la tronsonul Mora Vlasiei-Ploiesti. Mai mult, Ministerul Transporturilor nu a selectat firma de consultanta pentru supervizarea lucrarilor, desi lucrarile au fost incepute pe o portiune.

Orban a promis ca in maxim doua saptamani va emite ordinele de plata pentru proprietarii care trebuie expropriati, urmand ca ordinul pentru inceperea lucrarilor sa fie dat in cel mai scurt timp. intrebat daca Ministerul Transporturilor va plati consortiul Euroconstrcut pentru lucrarile executate pana in acest moment, ministrul transporturilor a precizat ca acest lucru va fi posibil in limitele prevazute de lege.

Ludovic Orban a anuntat vineri ca Ministerul Transporturilor va primi 350 milioane lei din Fondul de Dezvoltare, banii urmand sa fie utilizati pentru exproprieri si pentru operatiunile de incepere a autostrazii Bucuresti-Brasov.

Citeste si:

Ministrul transporturilor si-a exprimat in mai multe randuri nemultumirea fata de modul in care se deruleaza proiectul privind constructia tronsonului Bucuresti-Ploiesti. Orban a declarat joi ca lucrarile la Moara Vlasiei-Ploiesti au fost incepute pentru presa, constructorii avand in acest moment probleme cu locatarii din zona pentru ca fostul ministru al transporturilor si fostul director de la drumuri au decis sa faca acest lucru fara un ordin semnat.

Ministerul Transporturilor a transmis saptamana trecuta un comunicat potrivit caruia ordinul de incepere a lucrarilor de constructie nu a fost inca dat, din caauza neindeplinirii a doua din conditii precedente intrarii integrale in vigoare a contractului. "Prima conditie, care este in sarcina beneficiarului, si anume punerea la dispozitia antreprenorului a terenurilor necesare constructiei, nu a fost indeplinita din lipsa temporara a fondurilor. Cea de-a doua conditie, care revine in sarcina antreprenorului, este constituirea unei garanti de buna executie a lucrarilor in cuantum de 10% din valoarea contractului, adica aproximativ 20 de milioane de euro fara TVA. Acesta conditie nu a fost pana in prezent indeplinita", se arata in comunicatul de presa.

Tronsonul Bucuresti-Ploiesti km 19/62 a fost castigat in 2006 de consortiu romanesc format din companiile PA&CO International, Euroconstruct Trading 98, UMB Spedition si Comaxa. licitatia pentru constructia tronsonului de drum Bucuresti-Moara Vlasiei (19,5 Km) a fost castigata de consortiul Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. Tirrena Scavi S.p.A, cu o oferta de 154 milioane euro.