Astfel, desi 33% dintre salariatii romani au un grad ridicat de implicare personala in munca lor, 51% intentioneaza sa isi schimbe locul de munca.
Angajatii romani prezinta astfel cel mai inalt grad de mobilitate si cel mai scazut nivel de loialitate fata de compania din care face parte, in raport cu celelalte tari care au participat la realizarea acestui studiu: Belgia, Franta, Spania, Italia, Slovacia, Cehia si Turcia.

Cel mai inalt grad de mobilitate a fost inregistrat la salariatii din industrie in proportie de 70%, urmat de cei care au o varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani, cu un procent de 66% , si salariatii cu un venit lunar net sub cinci sute de lei, cu o pondere de 64%.

Potrivit acestui studiu, 35% din angajati s-au gandit foarte des sa paraseasca firma unde lucreaza, 10% au planificat deja plecarea la o alta companie din Romania, iar 6% vor sa se angajeze la in strainatate.

Una din cauzele care permite un nivel ridicat al mobilitatii la salariatii romani este rata redusa a somajului. Rata somajului in Bucuresti este de 2% in timp ce in Paris este de 9%.

"Piata locurilor de munca din Romania este in continua crestere, astfel incat este usor sa iti gasesti un loc de munca”, a afirmat Emmanuel Malan, Director general Accor Services.

O a doua cauza care explica nivelul ridicat de mobilitate, o reprezinta recunoasterea la locul de munca. 47% dintre persoanele intervievate declara ca sunt nemultumite de recunosterea implicarii lor la locul de munca. Aceasta tendinta se confirma si pentru celelalte tari din Europa, exceptie facand doar Belgia.

Un rol important il joaca si formarea angajatilor, a adaugat Emmanuel Malan, lucru care reiese si din Barometrul Accor Services. Astfel, 70% dintre salariatii romani considera prioritare cursurile de instruire in cadrul unei companii, tendinta care se mentine si la nivel european, cu o singura exceptie: Belgia, unde fondurile de pensii si economisire ocupa un loc central.

Citeste si:

Pe locurile urmatoare se afla subventiile pentru concedii, 62%, subventii pentru ingrijiri medicale, 50%, fondurile de economisire si de pensii (47%) si subventiile pentru masa de pranz (35%). Pe ultimele locuri ca importanta au fost plasate subventiile pentru activitati culturale (15%) si cele pentru activitati sportive (14%).

Mai mult, 49% dintre romani declara ca motivatia lor la locul de munca este in crestere sau stabila. Acest procent situeaza Romania aproape de celelalte tari din Europa. In Belgia procentul salariatilor motivati este de 48% in timp ce in Turcia este de 51%. La polul opus se afla salariatii demotivati, cu un procent de 6%, apropiat tarilor din Europa de Vest. Cehia este tara care inregistreaza cel mai inalt procent de 28%, al salariatilor demotivati.

In acest context, aproape un angajat roman din doi face parte din categoria angajatilor “motivati”, care se implica mult in munca lor si a caror motivatie este stabila sau in crestere.

Rezultatele obtinute au aratat ca asteptarile angajatilor sunt diferite de la o tara la alta, un factor important care a influentat aceste raspunsuri fiind situatia economica diferita in fiecare din cele opt tari luate in calcul.

“Barometrul motivatiei si asteptarilor salariatilor" a fost realizat de institutul de cercetare Ipsos Research, pentru Accor Services, in perioada 16 martie – 4 aprilie 2007, printr-un chestionar on-line asupra unui esantion de 1 481 de angajati romani cu varsta incepand de la 18 ani, cu exceptia artizanilor, comerciantilor, agricultorilor si a celor care detin profesiuni liberale. Esantionul luat in considerare a fost unul reponderat pentru a garanta reprezentativitatea statistica in functie de sector de activitate, varsta, sex si functie. Particularitatea studiului este aceea ca studiaza perceptiile angajatilor si nu ale companiei din care fac parte.

Accor Services este filiala in Romania a grupului Accor, lider international in domeniul hotelier, al voiajului si serviciilor corporate. Accor Services Romania a fost infiintata in iulie 1998, fiind primul emitent de tichete de servicicii din tara.

In prezent, in Romania, peste 25 000 de companii si un milion de salariati folosesc tichetele emise de Accor Services, ca o componenta importanta a pachetelor de beneficii si compensatii.