Ora 8.00: se dezmeticesc oamenii de afaceri, brokerii, contabilii si avocatii. Monitorul Oficial nu publicase decretul de promulgare al modificarii si completarii Codului Fiscal.

Ora 14.00: Biroul de presa al Ministerului Finantelor declara ca s-a gasit solutia abrogarii ordonantei ce urma sa intre in vigoare la 1 iunie.

Ora 16.00: la Guvern, ministrul pentru relatia cu Parlamentul, Bogdan Olteanu, confirma informatia. Guvernul a abrogat Ordonanta 24 si se aplica textul legislativ emanat in decembrie, adica Ordonanta 128, cea fara majorari de cote. Se amana astfel aplicarea cotelor modificate pana la publicarea textului final al Codului in Monitorul Oficial.

Citeste si:

Ora 17.45: Mediafax transmite ca presedintele Basescu a semnat decretul de promulgare a legii care aproba modificarea si completarea Codului Fiscal.

Aiureala s-a datorat intarzierii cu care a ajuns pe masa presedintelui Basescu proiectul de lege care consfintea forma finala a Codului Fiscal. In ziua in care curierii au depus documentatia la Cotroceni, presedintele zbura spre Tokyo. Solutia de avarie a Guvernului a fost abrogarea Ordonantei 24/2005,in care apareau majorarile cotelor de impozite pe castigurile de capital, impozite noi pe tranzactiile imobiliare si accizele marite. S-a revenit astfel la Ordonata 138 din decembrie 2004, care a enervat Fondul Monetar International (FMI). „Bulibaseala creata arata neseriozitate din partea Parlamentului, care nu are scuza ca nu cunoaste implicatiile depasirii unor termene precise“, ne-a declarat analistul Gabriel Biris, unul dintre artizanii reformei fiscale. „A stat o luna si jumatate la Senat. Noi l-am terminat in cinci zile“, spune Mihai Tanasescu, presedintele al Comisiei de specialitate din Camera. Unii analisti sustin insa, ca firesc ar fi fost sa se aplice Ordonanta 24, cea care continea impozit de 10% pe tranzactiile speculative imobiliare. De altfel, parlamentarii au dezbatut la nesfarsit chestiunea impozitarii acestor tranzactii si au mutilat pur si simplu articolele care se refereau la taxarea speculatiilor imobiliare, creand numeroase portite.

Astfel, nu se impoziteaza donatiile imobiliare intre rude de gradul patru, nici schimburile de terenuri sau case. Cea mai grava „scapare“ este absenta taxarii terenurilor si cladirilor cumparate de firme, ca „aport la capital“, avertizeaza Biris. Aceste „scapari“ indelung negociate au fost, probabil, explicatia intarzierii.