"Astazi (luni, n.r.) s-a discutat despre problemele din companiile cu capital majoritar de stat, reducerea arieratelor. Se vor implementa masuri de eficientizare a activitatii la nivelul lor, de incasare a ceea ce ei au de incasat la randul lor si modalitatea in care isi vor plati datoriile", a spus Vladescu, citat de NewsIn.

"In mod cert trebuie stabilite si tinte de reducere a arieratelor. E o problema pe care sper ca cei doi colegi ai mei - ministrul Economiei si cel al Transporturilor - sa o rezolve, in asa fel incat criteriile de perfomanta convenite cu Fondul Monetar International sa fie respectate", a completat el.
Ministrul a precizat ca "s-a agreat in linii mari" un calendar legislativ cu reprezentantii FMI, ce urmeaza a fi comunicat presei de catre primul ministru.

Ministrul Transporturilor a precizat, dupa discutiile cu reprezentantii FMI, ca subventiile pentru transportul feroviar de calatori ar trebui majorate la nivelul celor din tarile dezvoltate din UE.

"Am analizat problemele legate de arieratele inregistrate de CFR Marfa, CFR Calatori si CFR Infrastructura si Metrorex in 2009. Noi am facut eforturi pentru reducerea acestor cheltuieli. Avem o problema legata de subventia calatoriilor, care la noi este mult mai mica decat in alte tari si atunci bineinteles ca se acumuleaza permanent diferente care se duc in arierate si creeaza cifre care pentru reprezentantii Fondului Monetar arata nereguli. Cred ca trebuie sa dam subventii considerate normale de toata lumea", a afirmat Radu Berceanu.

"Daca noi acum ne punem tinte care nu pot fi respectate, peste sase luni ne vom trezi din nou ca nu am putut respecta angajamentele convenite cu cei de la FMI", a mai spus el.